Przegląd kierunków studiów
wyszukiwarki kierunków:
licencjackie I stopnia »
inżynierskie I stopnia »
magisterskie jednolite »
magisterskie II stopnia »
doktoranckie III stopnia » podyplomowe »

Magnez - środek na studencki stres

Zmęczenie, stres, nieprzespane noce spowodowane intensywną nauką lub co częstsze, intensywnym, studenckim życiem towarzyskim. Któż ze studentów nie zna tych objawów? Jeśli codziennie rano budzisz się i nie masz ochoty wstać, wieczorem masz kłopoty z zasypianiem, a jesienią męczy Cię nieustanny katar i nie możesz odnaleźć energii zgromadzonej latem, to znak, że Twój organizm domaga się magnezu.

Bez magnezu ani rusz

Ten niedoceniany przez nas pierwiastek nazywany jest pierwiastkiem życia. I nie jest to bynajmniej stwierdzenie pozbawione podstaw. Magnez znajduje się w każdej komórce ciała. Warunkuje prawidłowy przebieg szeregu reakcji metabolicznych istotnych dla funkcjonowania naszego organizmu. Jest niezbędny dla prawidłowej pracy układu krwionośnego (szczególnie serca) i nerwowego. Chroni nas przed stresem, przemęczeniem, nadmierną nerwowością czy słabą koncentracją. To naturalny środek przeciwstresowy. Dodatkowo magnez wzmacnia naszą odporność, chroniąc przed infekcjami. Warto o tym pamiętać, szczególnie jesienią i zimą.

Niezbędne Mg

Niestety, studencki styl życia nie sprzyja zdrowiu, a tym samym wystarczającej ilości magnezu w organizmie. Przeciętny student jada w barach szybkiej obsługi, fast foodach, bo jest szybko i tanio. Jednak żywność ta jest bogata tylko w jedno - kalorie, a uboga w witaminy i związki mineralne, w tym magnez, niezbędne dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu, w przeciwieństwie do kalorii, serwowanych w nadmiarze, a prowadzących do nadwagi. Uwielbiane przez studentów napoje gazowane, kawa czy alkohol, czyli nieodłączni towarzysze studenckiego życia towarzyskiego, nie poprawiają sytuacji. Po prostu wypłukują magnez z naszego organizmu. Przyswajaniu magnezu nie sprzyja również zanieczyszczenie środowiska.

Kto szuka, ten znajdzie

Dlatego w trosce o własne samopoczucie powinniśmy zadbać o obecność magnezu w naszej diecie. Nie zawsze mamy czas na komponowanie naszego menu tak, aby znalazły się w nim produkty bogate w magnez. Rozwiązaniem dla wiecznie zajętych studentów jest łatwo przyswajalny preparat o wysokiej zawartości jonów magnezowych, dostępny w aptekach bez recepty. Regularne przyjmowanie magnezu pozwoli nam zapomnieć o rozdrażnieniu, zmęczeniu i stresie. Magnez jest także nieocenionym sojusznikiem w trakcie sesji. Warto bowiem wiedzieć, że ludzie żyjący w stresie potrzebują dwa razy więcej magnezu niż normalnie. Dlatego warto mieć w domowej apteczce magnez - jeden środek na stres, przemęczenie, nerwowość i brak koncentracji.


Przegląd uczelni
w Polsce
WSE_220.gif
220_300_pol.jpg
Polskie uczelnie w obrazach
miniatura
miniatura
miniatura

Nauka języka za granicą