Na co komu dziś specjaliści z marketingu?

Marketing w tradycyjnym znaczeniu to fachowe wypracowywanie odpowiedzi na potrzeby rynku tj. odbiorców, w celu sprzedaży czy promocji określonego produktu, usługi bądź idei. Zadnie coraz trudniejsze, gdyż społeczeństwo z roku na rok jest bardziej świadome. W jaki sposób skutecznie reklamować, promować i sprzedawać swoje towary czy usługi? Czy cena zawsze jest najważniejsza? Co powinien wiedzieć skuteczny marketing menadżer?

Jeszcze kilkanaście lat temu sprzedaż była prostsza, klient szukał produktu, a firma często z najbliższej okolicy mu go oferowała. Teraz zadanie jest trudniejsze, nie tylko rozwinęła się konkurencja, ale też nabywca coraz precyzyjniej definiuje swoje potrzeby i szuka produktów najbardziej dopasowanych do siebie. Samoświadomość kupujących polega na porównaniu korzyści płynących z zakupu, w tym ceny, warunków zakupu, gratisów, lokalizacji czy dostawy. Czynników decydujących o nabyciu jest oczywiście znacznie więcej i z nimi wszystkimi muszą się zmierzyć współczesne firmy. Niestety, w dalszym ciągu częstą przypadłością współczesnych właścicieli czy zarządzających jest przekonanie, że to cena jest najważniejsza w sprzedaży. Nic bardziej mylnego, badania pokazują, że zakup podyktowany niską ceną jest dużo niżej w powodach zakupu niż zaspokojenie potrzeby. Prosty przykład, kiedy chce Ci się pić, a najbliższym miejscem zakupu jest bar gdzie ceny są często dwukrotnie, trzykrotnie wyższe od sklepowych, co robisz? Kupujesz mimo wysokiej ceny, czy szukasz napoju w niższej cenie kosztem czasu i rosnącego pragnienia? Odpowiedź jest prosta - kupujesz! Ta reguła funkcjonuje głównie przy produktach FMCG, produkty luksusowe są często bardziej przemyślanym zakupem gdzie różnice w cenie odgrywają dużą rolę. Cena oczywiście ma znaczenia, ale miła obsługa, szybkość zakupu, dogodna lokalizacja itp. to czynniki bezpośrednio wpływające na nabycie planowanej i nieplanowanej rzeczy. Klient, który poza samym zakupem pragnie fachowej konsultacji na pewno wybierze miejsce gdzie pracują tacy właśnie sprzedawcy. W tym wypadku jego potrzebą jest fachowa porada.

Nie załamuj się kiedy sprzedaż zaczyna spadać, zatrudnij eksperta aby wyprowadził Cię na prostą. Współczesny specjalista od marketingu musi być wyposażony w wiedzę i doświadczenie z zakresu reklamy, promocji, PR i sprzedaży. Często jedna osoba zajmuje się wszystkimi obszarami marketingu, a nawet jeśli nie powinna mieć chociażby minimalne pojęcie o pozostałych dziedzinach. Idealny pracownik to taki, który jest wyposażony w wiedzę i doświadczenie, jest dobrym obserwatorem i kreatywnym człowiekiem, który szybko wychwytuje nowe tendencje na rynku i potrafi wprowadzić je do swojej firmy w innowacyjny sposób. Menadżer marketingu musi skutecznie ustalać potrzeby potencjalnego klienta, co więcej sam je generować, w czym pomoże mu dobrze dobrany przekaz reklamowy i wsparcie PR. Musi znać kanały dotarcia do grupy docelowej, ich specyfikę i korzyści z ich zastosowania. Kreatywny pracownik to wielki skarb, nie poddaje się gdy inni załamują ręce. Wypracowuje strategię dostosowaną do potrzeb, a to klucz sukcesu.

Zachęcenie do sprzedaży to podstawowe zadnie reklamy. Klient ma poczuć chęć do zakupu nawet jeśli tego nie planował. Dobry specjalista marketingu potrafi selektywnie dobrać potrzeby klienta do ich zaspokojenia za pomocą swojego produktu. Etap ten jest nierzadko najtrudniejszy, poprzedzony wieloma tygodniami a nawet miesiącami badań i ich opracowaniem. Jego skuteczne przeprowadzenie gwarantuje już częściowy sukces. Kolejny etap to zrobienie kreacji, dobór mediów, kanałów dotarcia, dystrybucji, ustalenie cen itp.

Nowoczesny marketing jest skoncentrowany na kliencie. Zna jego potrzeby i potrafi im sprostać. Wywołuje potrzebę posiadania i nie pozwala zapomnieć o swoim produkcie. Wiedza z zakresu marketingu bezwzględnie w tym pomaga. Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Chorzowie wprowadziła do swojej oferty studia z zakresu Nowoczesnego marketingu - reklama, sprzedaż, PR. Studia skierowane są od osób które chcą poznać tajniki współczesnego marketingu, opartego na praktyce. Zapraszamy!

http://www.gwsp.edu.pl/oferta-edukacyjna/studia-licencjackie/modern-business---zarzadzanie-i-rachunkowosc/nowoczesny-marketing---reklama--sprzedaz--pr---nowosc



data ostatniej modyfikacji: 2014-07-16 12:57:30
Komentarze
 
Polityka Prywatności