Mistrzowie uczelnianej promocji

Czytelna i spójna z misją uczelni promocja oferty kształcenia jest sztuką, która udaje się coraz większej liczbie polskich szkół wyższych. Sprawdź które uczelnie zwyciężyły w tym roku.

- Genius Universitatis - duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych - mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy organizującej konkurs. - Ta idea buduje wartościowe strategie promocyjne uczelni w warunkach niżu demograficznego, kiedy profesjonalny marketing - dodany do pozycji rankingowej uczelni - rozstrzyga o rekrutacyjnym sukcesie. Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej

Nagrody Genius Universitatis są przyznawane w siedmiu kategoriach:

  • reklama prasowa wspierająca rekrutację,
  • event wspierający rekrutację,
  • kampania w mediach społecznościowych,
  • content marketing,
  • rekrutacyjny serwis internetowy,
  • video online,
  • gadżet promocyjny wspierający rekrutację

W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 100 prac z 37 szkół wyższych. Oceniała je Kapituła w składzie: Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, Jacek Kotarbiński, ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą, Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA, Leszek Stafiej, doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów, Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie, Dariusz Puzyrkiewicz, copywriter oraz dr Bianka Siwińska, dyrektor zarządzająca Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.

- Tegoroczna edycja konkursu stała na wysokim poziomie mówi Jacek Szlak. - Może nie było spektakularnych wydarzeń, za to w wielu wypadkach widać konsekwencję i długofalową strategię. Widać zmniejszające się zainteresowanie reklamą prasową na rzecz interaktywnych kanałów komunikacji, co jest ze wszech miar słuszne przy takiej grupie docelowej. Uczelnie coraz sprawniej poruszają się po Internecie i w mediach społecznościowych. Trochę kuleje event marketing, często akcje organizowane przez uczelnie wpisują się w ramy obchodów innych wydarzeń, bez szczególnego odniesienia do procesu rekrutacji. Choć i tu zdarzają się wyjątki - część wydarzeń wykorzystywała aktualne i popularne trendy, które przyciągają i angażują młodych.

W szóstej edycji konkursu Genius Universitatis zwyciężyli:

Kategoria: reklama prasowa

  1. Politechnika Wrocławska
  2. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  3. Uniwersytet Gdański

Kategoria: event wspierający rekrutację

  1. Uniwersytet SWPS
  2. Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie/ Politechnika Wrocławska
  3. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Kategoria: gadżet promocyjny wspierający rekrutację

  1. Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego
  2. Politechnika Łódzka
  3. Politechnika Białostocka

Kategoria: kampania w mediach społecznościowych

  1. Politechnika Warszawska
  2. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  3. Politechnika Śląska

Kategoria: content marketing

  1. Uniwersytet SWPS
  2. Politechnika Łódzka
  3. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Kategoria: serwis rekrutacyjny

  1. Politechnika Warszawska
  2. Uniwersytet Jagielloński
  3. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Kategoria: video online

  1. Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego
  2. Uniwersytet Wrocławski
  3. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Perspektywy Press


data ostatniej modyfikacji: 2017-03-10 15:57:51
Komentarze
 
Polityka Prywatności