Program grantowy
Jeśli lubisz wyzwania i nie boisz się realizacji swoich projektów, dołącz do nas. Napisz projekt, propagujący dobre praktyki biznesowe, a my pomożemy Ci go zrealizować.
Liga Odpowiedzialnego Biznesu, daje wam niepowtarzalną szanse zdobycia dotacji na realizacje m.in. konferencji i szkoleń, które przybliżą innym wiedzę o odpowiedzialnym biznesie.
Czym jest Społeczna Odpowiedzialność Biznesu? Dlaczego warto ją promować? To pytania, na które ja sama jeszcze nie dawno szukałam odpowiedzi. Nim się obejrzałam zostałam Ambasadorem CSR Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Z każdym dniem mocniej utwierdzam się w przekonaniu, jak ważne jest abyśmy sami dbali o dobre praktyki i jasne zasady etyczne w świecie biznesu. To my przecież decydujemy, czy robiąc zakupy wybieramy produkty przyjazne środowisku, czy skorzystamy z usług firmy, która dba o swoich pracowników. Tak niewiele potrzeba by pokazać jak ważne dla nas jest to, co dzieje się wokół nas. Promując idee Społecznej odpowiedzialności biznesu, kształtujemy postawy społecznie pożyteczne. Nie pozostajemy bierni wobec złych praktyk firmowych.
Zaglądając do największej, a na pewno najpopularniejszej skarbnicy wiedzy, jaką jest Wikipedia, możemy dowiedzieć się, że „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy”.
Znaczy to, że być odpowiedzialnym, to nie tylko spełniać wszystkie wymogi prawne i formalne nałożone na firmę, ale również dbać o środowisko, dobre kontakty z akcjonariuszami i otoczeniem firmy. Inaczej mówiąc, odpowiedzialność biznesu to strategia, która dąży do wypracowania korzyści zarówno dla firmy, akcjonariuszy, pracowników jak i dla otoczenia. Dobry biznes to biznes nastawiony długofalowego efektu.
By to osiągnąć konieczny jest dialog z otoczeniem firmy, odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania interesariuszy, szczególnie społeczności lokalnej, stała inwestycja w zasoby ludzkie. Wypracowywanie społecznie odpowiedzialnych zachowań z założenie jest domeną biznesu. Lojalny klient, to trwała i pewna inwestycja na długie lata.
Społeczna odpowiedzialność przyczynia się bezsprzecznie do budowania wartości społecznej poprzez dążenie do zrównoważonego rozwoju. Tym bardziej CSR powinien stanowić zakres zainteresowań władz publicznych, wynikać z potrzeby promocji dobrych praktyk na rzecz społeczeństwa i środowiska.
Współczesny biznes, to przede wszystkim konkurencja, walka o to by być lepszym, by zdobyć zaufanie jak największej liczby osób. Dlatego też efektywne zarządzanie firmą musi wykraczać poza granice samej organizacji.
Idee CSR, od dawna znana i praktykowana na Zachodzie, również w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jednak wciąż brakuje osób, które potrafiły połączyć idee CSR z wartościami wyznawanymi przez firmę. W odpowiedzi na tą potrzebę powstały takie programy społeczne jak Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Jej celem jest zainteresowanie młodych ludzi tematyką CSR, która powinna stać się standardem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Partnerami LOB-u jest m.in. Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowym. Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z PricewaterhouseCoopers i Telekomunikacją Polską od kilku lat wspiera inicjatywy mające na celu popularyzacje i edukacje w kierunku CSR.
Pewnie wielu z nas myśli o własnym biznesie, ale nie do końca wie jak pracować by odnieść sukces, jak nie zgubić się w gąszczu podobnych firm. Dlatego jako Ambasador Społecznej Odpowiedzialności Biznesu zachęcam do skorzystania z programu grantowego Pracowni Lokalnych Działań CSR. Jest to niepowtarzalna szansa poszerzenia swojej wiedzy na temat dobrych praktyk biznesowych. Dodatkowo możecie liczyć na nasze wsparcie finansowe i merytoryczne przy realizacji swoich projektów. Dlatego jeśli drzemie w was potrzeba zrobienia czegoś fajnego, chcecie wreszcie zrealizować swój pomysł na biznes, to jest właśnie ten moment. Czekamy na wasze pomysły do końca stycznia, nie zwlekajcie, więc ani chwili dłużej.
ostatnia aktualizacja: 2009-01-09