Nikogo nie powinny dziwić wyniki ostatnich badań atrakcyjności polskich miast przeprowadzonych przez BAV Consulting oraz agencję badawczą KB Pretendent. Kraków przyciąga tłumy… turystów, poszukiwaczy przygód, inwestorów, artystów…
Twórcy nowatorskiego w skali kraju kierunku studiów podyplomowych - Marketingu miast i regionów również chcą przyciągnąć tłumy… słuchaczy. Nowe studia adresowane są do szerokiej grupy odbiorców: pracowników instytucji samorządu terytorialnego odpowiadających za promocję miast i regionów, przedstawicieli lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, agencji rozwoju terytorialnego, specjalnych stref ekonomicznych, instytucji zrzeszających branżę turystyczną, ale też przedstawicieli agencji PR i reklamowych, które realizują projekty promocyjne miast i regionów, jak i właścicieli prywatnych atrakcji turystycznych, muzeów, parków, obserwatoriów. Studia są także doskonałą ofertą dla absolwentów i studentów ostatnich lat studiów, chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat marketingu terytorialnego.
Skąd pomysł na takie studia? Od jakiegoś czasu coraz więcej mówi się i pisze o promocji miast – jak powinna, a jak nie powinna wyglądać. Wszak o samej atrakcyjności miasta decyduje zazwyczaj szereg czynników: ciekawa oferta turystyczna, kulturalna, interesujące dziedzictwo, ale także komfort życia. Takie atuty trzeba umieć odpowiednio wypromować. Potrzeba wiedzy i umiejętności skutecznej komunikacji, zarządzania projektem, prezentacji i wystąpień publicznych czy nawet odpowiedniego treningu twórczości. Takie mają być nowe studia – mają uczyć, jak zadbać o wizerunek miejsca, jak zaplanować i zrealizować efektywną kampanię reklamową, z jakich narzędzi i kanałów skorzystać, jak zapewnić konsekwencję i spójność podejmowanym działaniom. Studenci poznają nowe trendy w promocji miast i regionów. A wszystko to zilustrowane będzie przykładami najciekawszych kampanii reklamowych z kraju i z zagranicy. Studenci poznają również zasady współpracy z agencjami reklamowymi, czego od nich wymagać, według jakich kryteriów oceniać ich pracę itp. Studia są nastawione przede wszystkim na praktykę - ponad połowa zajęć ma być przeprowadzona w formie warsztatów, a na postawie wiedzy oraz umiejętności zdobytych podczas studiów słuchacze przygotują projekt marketingowy konkretnego miejsca. Wśród wykładowców pojawiają się m.in. takie osoby, jak: Magdalena Florek, Mateusz Zmyślony, Mariusz Przybył, Tomasz Stemplewski, Tomasz Domański oraz Dominik Kaznowski.