Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Mam SM”
W najbliższych dniach na uniwersytetach medycznych rozpoczyna się ogólnopolska kampania edukacyjna mająca na celu pokazanie studentom rzeczywistości chorych na stwardnienie rozsiane.
To pierwsza taka inicjatywa adresowana bezpośrednio do studentów medycyny, poprzez którą przyszli lekarze będą mogli doświadczyć, z jakimi problemami zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane.
Kampania Mam SM została zorganizowana z myślą o przyszłych lekarzach. „Cieszę się, że ta akcja skierowana jest właśnie do nas. Są wśród nas przyszli lekarze różnych specjalizacji, także przyszli neurolodzy. Poza dogłębną wiedzą medyczną niezmiernie istotne w profesji lekarza jest zrozumienie pacjenta, a także empatia. Ufam, że ta inicjatywa pomoże nam lepiej poznać problemy chorych na SM a w przyszłości być dzięki temu lepszymi specjalistami” – mówi Filip Dąbrowski z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA Poland.
Podczas dwudniowych akcji na uniwersytetach medycznych w najczęściej odwiedzanych przez studentów miejscach zostaną ustawione specjalne stoiska komputerowe, przy których w godzinach 10:00 do 15:00 będą mogli zapoznać się z symulacją MamSM oraz otrzymać materiały edukacyjne na temat stwardnienia rozsianego.
„Dzięki tym akcjom młodzi ludzie mają możliwość nie tylko dowiedzieć się więcej o stwardnieniu rozsianym, ale również poprzez symulację, poczuć, czego doświadczają chorzy. Ufam, że ułatwi im to zrozumienie pacjentów, a także pracę z ich rodzinami
i bliskimi” – mówi Izabela Czarnecka, Przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego.
Akcje odbywać się będą w:
• Warszawie (20-21.04), Centrum Dydaktyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (ul. Księcia Trojdena 2A),
• Poznaniu (27-28.04), Colegium Anatomicum (ul. Święcickiego 6),
• Białymstoku (04-05.05), Collegium Universum (ul. Mickiewicza 2C),
• Krakowie (11-12.05), Centrum Dydaktyczno – Kongresowe Wydziału Lekarskiego UJ CM (ul. Św. Łazarza 16)
„Stwardnienie rozsiane jest najczęstszą chorobą neurologiczną centralnego systemu nerwowego diagnozowaną wśród ludzi młodych, między 20 a 40 rokiem życia. Naszą kampanię informacyjną kierujemy do studentów medycyny, przyszłych lekarzy, z pewnością również neurologów, ale jednocześnie rówieśników osób, u których rozpoznaje się SM. Symulacja choroby, z którą mogą się zapoznać pomaga zrozumieć objawy choroby i chociaż wirtualnie odczuć z jakimi trudnościami borykają się ich chorzy równolatkowie, bądź przyszli pacjenci.” – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.
Symulacja zwraca uwagę na problemy dnia codziennego, z jakimi zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane. Wcielając się w postać osoby chorej na SM użytkownik serwisu ma za zadanie wykonać kilka codziennych czynności, które zdrowym osobom nie sprawiają kłopotu, zaś chorym na stwardnienie rozsiane nastręczają wiele trudności. Symulacja pokazuje, jakie problemy ze wzrokiem, słuchem, kontrolą ruchów czy utrzymaniem równowagi mogą mieć pacjenci. Aby zobrazować stan chorego na różnych etapach rozwoju choroby zadania zostały przygotowane na kilku poziomach trudności.
Ogólnopolską kampanię edukacyjną Mam SM wspiera Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego.
ostatnia zmiana: 2010-04-21