Zostań badaczem i "zbadaj.to" - znamy laureatów
Studenci z Uniwersytetu Warszawskiego oraz studentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej zostali laureatami konkursu studenckiego Zbadaj.to, organizowanego przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) i Organizację Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR). Pokonali ponad 250 konkurentów z całej Polski. Pięcioro laureatów, w nagrodę otrzymało staże w znanych agencjach badawczych.
Zbadaj.to był skierowany do studentów wszystkich lat i kierunków studiów
magisterskich i licencjackich, wiążących swoją karierę z badaniami
rynku. Jak podkreślają organizatorzy, udział w nim mogły wziąć osoby
ciekawe świata, interesujące się ludzkimi potrzebami i motywacjami, dla
których marki i marketing to prawdziwa pasja.
Konkurs
przebiegał trzyetapowo. Spośród wszystkich zgłoszonych kandydatów
specjalna kapituła wybrała 61 uczestników, którzy przeszli do drugiego
etapu. Ich zadaniem było opracowanie wybranego przypadku spośród
udostępnionej przez organizatorów listy case studies. Musieli np.
doradzić potentatowi na rynku serków, w jaki sposób wybrać najlepsze
opakowanie dla oferowanych przez niego produktów lub skonstruować
badanie, które wyłoni najlepszą reklamę firmy odzieżowej z Wielkiej
Brytanii, chcącej podbić polski rynek.
Do trzeciego etapu
przeszło 21 autorów najciekawszych rozwiązań. Wszyscy oni zostali
zaproszeni do udziału w kilkudniowych warsztatach badawczych w
Kazimierzu Dolnym. Właśnie tam została wyłoniona ścisła, finałowa
czołówka laureatów: Bartłomiej Brach z Kolegium Międzywydziałowych
Indywidualnych Studiów Humanistycznych (MISH) na UW,
Magdalena
Sakowska, Agnieszka Leszczyńska i Agnieszka Warzybok z Instytutu
Etnologii i Antropologii Kulturowej UW oraz Anna Gabory z V roku
psychologii we wrocławskim wydziale SWPS.
Zwycięzcy oprócz
płatnych staży w agencjach badawczych otrzymali także bezpłatne
zaproszenia na Kongres Badaczy Rynku i Opinii (wartość każdej nagrody
to 1850 zł netto).
„Udział w konkursie dał mi możliwość
zobaczenia, jak funkcjonuje świat badań marketingowych od +kuchni+ -
mówi ostatnia z wymienionych laureatek. - Był szansą na spotkanie się
ze znakomitościami branży, o których zwykle czyta się tylko w
podręcznikach, i zadania im wielu nurtujących pytań. To także doskonała
okazja, by samemu wcielić się w rolę badacza, tak jak to było podczas
tegorocznych warsztatów w Kazimierzu”. (PAP)
ostatnia zmiana: 2010-12-28