Znajdź nas na    

Zostań badaczem i "zbadaj.to" - znamy laureatów

Studenci z Uniwersytetu Warszawskiego oraz studentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej zostali laureatami konkursu studenckiego Zbadaj.to, organizowanego przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) i Organizację Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR). Pokonali ponad 250 konkurentów z całej Polski. Pięcioro laureatów, w nagrodę otrzymało staże w znanych agencjach badawczych.

Zbadaj.to był skierowany do studentów wszystkich lat i kierunków studiów magisterskich i licencjackich, wiążących swoją karierę z badaniami rynku. Jak podkreślają organizatorzy, udział w nim mogły wziąć osoby ciekawe świata, interesujące się ludzkimi potrzebami i motywacjami, dla których marki i marketing to prawdziwa pasja.

Konkurs przebiegał trzyetapowo. Spośród wszystkich zgłoszonych kandydatów specjalna kapituła wybrała 61 uczestników, którzy przeszli do drugiego etapu. Ich zadaniem było opracowanie wybranego przypadku spośród udostępnionej przez organizatorów listy case studies. Musieli np. doradzić potentatowi na rynku serków, w jaki sposób wybrać najlepsze opakowanie dla oferowanych przez niego produktów lub skonstruować badanie, które wyłoni najlepszą reklamę firmy odzieżowej z Wielkiej Brytanii, chcącej podbić polski rynek.

Do trzeciego etapu przeszło 21 autorów najciekawszych rozwiązań. Wszyscy oni zostali zaproszeni do udziału w kilkudniowych warsztatach badawczych w Kazimierzu Dolnym. Właśnie tam została wyłoniona ścisła, finałowa czołówka laureatów: Bartłomiej Brach z Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych (MISH) na UW,
Magdalena Sakowska, Agnieszka Leszczyńska i Agnieszka Warzybok z Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej UW oraz Anna Gabory z V roku psychologii we wrocławskim wydziale SWPS.

Zwycięzcy oprócz płatnych staży w agencjach badawczych otrzymali także bezpłatne zaproszenia na Kongres Badaczy Rynku i Opinii (wartość każdej nagrody to 1850 zł netto).

„Udział w konkursie dał mi możliwość zobaczenia, jak funkcjonuje świat badań marketingowych od +kuchni+ - mówi ostatnia z wymienionych laureatek. - Był szansą na spotkanie się ze znakomitościami branży, o których zwykle czyta się tylko w podręcznikach, i zadania im wielu nurtujących pytań. To także doskonała okazja, by samemu wcielić się w rolę badacza, tak jak to było podczas tegorocznych warsztatów w Kazimierzu”. (PAP)

ostatnia zmiana: 2010-12-28
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności