Jagiellońskie Centrum Innowacji (JCI), we współpracy z Wydziałem Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego przygotowało unikalną ofertę studiów podyplomowych „Biznes w biotechnologii".
− Pomysł na utworzenie interdyscyplinarnych studiów podyplomowych dotyczących przedsiębiorczości w naukach przyrodniczych (life science) zrodził się jako potrzeba czasów – mówi dr Tomasz Panz, adiunkt na Wydziale Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. − Od lat obserwujemy losy absolwentów biotechnologii i widzimy jak wielu z nich niestety opuszcza Polskę. Z punktu widzenia naszego kraju to marnotrawstwo – zdolni, świetnie wykształceni ludzie nie znajdują swojej niszy zawodowej na miejscu – dodaje dr Panz.
Ideą studiów podyplomowych „Biznes w biotechnologii" jest wykształcenie grupy menedżerów, czy też naukowców przygotowanych do prowadzenia działalności gospodarczej zorientowanej na transfer technologii i komercjalizację badań naukowych.
Kwalifikacje absolwenta:Absolwent studiów podyplomowych „Biznes w biotechnologii" uzyska wiedzę teoretyczną i stosowaną dotyczącą praktycznych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej w biznesie life science (organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem), ze szczególnym uwzględnieniem biotechnologii oraz przy założeniu intensywnego wdrażania procesów transferu technologii i zarządzania innowacjami.
Innowacyjność oferty
Wykładowcy to przede wszystkim praktycy (menedżerowie, członkowie kadry
zarządzającej) rozwijający przedsiębiorstwa w branży life science, w
tym goście spoza granic Polski – eksperci z zakresu transferu
technologii, marketingu i zarządzania z Wielkiej Brytanii, Rosji i
Stanów Zjednoczonych.
Wykłady teoretyczne dotyczące nauk przyrodniczych będą realizowane pracowników naukowych Wydziału Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Projekt zakłada współpracę z Partnerami – czołowymi polskimi uczelniami prowadzącymi nauczanie w zakresie biotechnologii. Przy wykorzystaniu zasobów Partnerów część wykładów odbywać się będzie w trybie video-konferencji (zajęcia prowadzone w miejscu lokalizacji uczelni partnerskiej). Podstawą zajęć będą analizy przypadków (case studies).