Pierwszy etap GMC Poland 2011, wirtualnej symulacji biznesowej, w której uczestniczyło dotychczas 40 tys. osób na świecie, właśnie się rozpoczął. Obecnie uczestnicy poznają zasady symulacji, poprzez podejmowanie decyzji w programie treningowym. Organizatorzy po raz kolejny odnotowali rekordową liczbę - 648 zespołów firmowych i studenckich startujących w konkursie.
Global Management Challenge Poland jest krajową odsłoną międzynarodowego konkursu biznesowego przeznaczonego dla firm i studentów. W projekcie biorą udział zespoły (3-5 osób), które odgrywają role zarządów wirtualnych przedsiębiorstw. Uczestnicy podejmują strategiczne decyzje związane ze wszystkimi obszarami działalności firmy. Zespoły występują w podziale na grupy - mikro-rynki, w obrębie których przebiega rywalizacja. Głównym kryterium wygranej jest najwyższa cena akcji osiągnięta na wirtualnej giełdzie.
Każdą edycję GMC wspierają polskie i zagraniczne organizacje oraz firmy. Rolę Patronów honorowych konkursu już od kilku lat pełnią Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Narodowy Bank Polski. Sponsorami Generalnymi GMC Poland 2011 są: Bank Zachodni WBK, Carrefour Polska, Grupa PZU, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Telekomunikacja Polska. W konkursie startują firmowe reprezentacje wszystkich Sponsorów. GMC jest dla pracowników firm treningiem z zakresu zarządzania strategicznego oraz różnorodnych umiejętności biznesowych. Ponadto, Sponsorzy generalni wspierają udział zespołów studenckich. Ta forma współpracy pozwala na nawiązanie kontaktu z młodymi kandydatami na stanowiska wejściowe oraz na wzmocnienie wizerunku pracodawcy.
Wśród Sponsorów indywidualnych zespołów studenckich występują m. in. Eurocash, Jeronimo Martins Dystrybucja, Grupa Mazars, Statoil Poland, TAP Portugal. Ponadto, w konkursie startują zespoły firmowe z ramienia m. in. PKN Orlen, Aviva, Banku BPH Grupa GE Capital, BP Polska, Imperial Tobacco Polska, SITA Polska, Netia, Zelmer, Bank Gospodarki Żywnościowej, Credit Suisse.
Rozgrywki GMC składają się z trzech etapów rozgrywanych on-line (listopad - grudzień, styczeń - luty, luty - marzec). Zwieńczeniem polskiej edycji jest finał krajowy, który jest organizowany w formie jednodniowych rozgrywek w Warszawie (druga połowa marca). Drużyna zwycięska reprezentuje Polskę w finale światowym (w roku 2012 zaplanowanym na kwiecień w Kijowie). Ponadto, najlepsze zespoły otrzymują zaproszenie na studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego, bilety lotnicze TAP Portugal do Lizbony, zaproszenie do udziału w seminarium z cyklu "Autorytety", książki o tematyce biznesowej.
Wyniki poszczególnych decyzji będą na bieżąco publikowane na stronie www.gmcpoland.pl. Zachęcamy do śledzenia przebiegu rozgrywek!