Specjaliści zgodnie twierdzą - najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze studiów podyplomowych jest kadra dydaktyczna. To ona zapewnia uzyskanie cennej wiedzy i wartościowych doświadczeń. Ten fakt nabiera szczególnego znaczenia w branżach o dużej dynamice jaką jest m.in. marketing internetowy, reklama i PR.
Coraz więcej firm dostrzega, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w sieci, a także serwisach społecznościowych. Związane jest to, nie tylko z samym rozwojem narzędzi marketingu internetowego jako oddzielnej specjalizacji, ale również z rosnącym wpływem Internetu na konsumentów. Co za tym idzie systematycznie rośnie liczba ofert pracy w tej branży, ale rosną również wymagania stawiane e-specjalistom. Należy mieć aktualną wiedzę dotyczącą najnowszych trendów i zjawisk, najlepiej zdobywaną podczas pracy, a jeśli to niemożliwe- w ramach dodatkowego kształcenia. Jednym z rozwiązań jest podjęcie studiów podyplomowych. Jak wybrać te najlepsze?
- Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na wykładowców. Jeśli większość z nich jest praktykami, którzy na co dzień funkcjonują w danym środowisku, mamy gwarancję otrzymania produktu wysokiej jakości tj. praktycznych studiów podyplomowych, których ukończenie będzie stanowić autentyczny wyróżnik na rynku pracy. Faktem jest, że tylko praktyczna wiedza gwarantuje absolwentowi szybkie znalezienie pracy w tej branży – mówi Małgorzata Pogorzelska, Account Manager Wirtualna Polska, specjalista IAB (Związek Pracodawców Branży Internetowej). Z tym stwierdzeniem zgadza się Mateusz Tułecki, freelancer, Człowiek Roku Internetu 2010, od lat związany z branżą internetową. - Pod względem nastawienia na konkret i praktykę studia w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie na kierunkach Zarządzanie i marketing projektów internetowych oraz Marketing w sieci nie mają sobie równych.- Jako opiekun merytoryczny tych kierunków osobiście dopełnia wszelkich starań aby poziom studiów był na najwyższym poziomie. Tułecki w porozumieniu z ekspertami tworzy nie tylko program nauczania, ale także dobiera skład kadry dydaktycznej. To dzięki temu wśród wykładowców znajdują się specjaliści z takich firm jak: Onet.pl, AdTaily, Pride&Glory Interactive, Bright Berries czy Eskadra Opcom.
Kadra złożona z praktyków to także gwarancja ciekawego programu studiów, który oparty jest na nowoczesnych narzędziach i praktycznej wiedzy dotyczącej aktualnie realizowanych projektów. Istotne jest to nie tylko w przypadku znajomości najnowszych trendów w marketingu, ale także w dziennikarstwie czy PR. - Nie chcemy aby po zakończeniu studiów absolwenci powtarzali z pamięci mnóstwo nieprzydatnej teorii, ale żeby znali metody i techniki, wedle których budowana jest strategia PR. Dlatego w ramach wirtualnych agencji słuchacze przygotowują na podstawie briefu strategię działań PR dla realnego klienta - podkreśla Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny kierunku Nowy Public Relations w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Jak twierdzi dr Marek Rafał, współpracujący z IAB ekspert z zakresu zarządzania i marketingu, oprócz doświadczonej kadry oraz praktycznego programu studiów niezwykle ważna jest także możliwość odbycia stażu w ramach danej specjalności. Tylko w taki sposób słuchacze mają możliwość od kuchni poznać pracę np. agencji marketingowej, serwisu internetowego czy redakcji prasowej. Taką możliwość mają słuchacze wybierający kierunek Dziennikarstwo multimedialne, serwisy społecznościowe w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, którzy mogą odbyć praktyki w redakcjach mediów tradycyjnych i internetowych. Doświadczenia takie nie tylko przyczynią się do zwiększenia szans na rynku pracy, ale także mogą zaowocować interesującymi kontaktami w branży.