Znajdź nas na

Czy wiesz, ilu studentów niepełnosprawnych kształci się na polskich uczelniach? Pod koniec 2009 roku było to 27975 osób. To zaledwie 1,5% ogółu studiujących. Wśród tych osób można spotkać różne typy niepełnosprawności: osoby niesłyszące i słabo słyszące (6,76%), niewidomych i słabo widzących (8,42%), z dysfunkcją narządów ruchu chodzących (26,33%), z dysfunkcją narządów ruchu niechodzących (2,14%) oraz osoby z innymi rodzajami niepełnosprawności (56,33%).

Maturzysta, stojąc przed wyborem swojej ścieżki życiowej, kieruje się wieloma względami. Bierze pod uwagę to, co lubi robić, to co umie oraz realnie ocenia swoje szanse na podstawie maturalnych wyników. Często także, przy wyborze uczelni, z którą się zwiąże, patrzy na miasto, w którym ona się znajduje.

Polscy pracodawcy uważają, że absolwenci szkół wyższych nie są przygotowani do podjęcia pracy zawodowej. Z tym stanowiskiem zgadzają się także studenci i maturzyści - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut Homo Homini na zlecenie Polish Open University (POU).

Dyplom zagranicznej uczelni to prestiż i uznanie na rynku pracy. Ale dyplom zdobyty nad Wisłą, przynajmniej w oczach Polaków, jest równie wartościowy - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznych w 2010 roku.

Wszystko wskazuje na to, że w ostatnim roku akademickim dokształcało się na studiach podyplomowych około 200 tysięcy studentów. Dokładne dane z ostatniego roku jeszcze nie są znane ale liczba osób na studiach podyplomowych w roku akademickim 2009/2010 w porównaniu z rokiem poprzednim zwiększyła się o 25,8 tys. i wyniosła już 194,2 tys. W porównaniu z rokiem akademickim 2005/2006 liczba ta wzrosła o 58,3 tys. osób (42,9%), a w stosunku do 1995 roku aż ponad 3-krotnie. Na studiach podyplomowych dokształcały się głównie kobiety - ich liczba stanowiła 68,1% wszystkich słuchaczy.

Wybór odpowiedniego kierunku studiów spędza niejednemu sen z powiek. Często, nawet po roku, czy dwóch latach studiowania, zmieniamy kierunek, bo stwierdzamy, że "to nie dla nas". Okazuje się, że najwięcej z nas studiuje na kierunkach ekonomicznych i administracyjnych (23,2% ogółu studentów). Jak kształtuje się reszta listy?

Począwszy od roku 2000 przybywa w Polsce szkół wyższych. Ale w ostatnich 2 latach notuje się spadek ogólnej liczby studentów ze względu na niż demograficzny, który powoduje, że jest coraz mniej kandydatów na studia wyższe. Natomiast liczba absolwentów stale rośnie, ponieważ osoby urodzone w czasach wyżu demograficznego obecnie kończą studia.

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zleciło przygotowanie systemu informatycznego POL-on, który będzie bazą danych o wszystkich uczelniach w Polsce. Od informacji, której poszukujesz będzie dzielił cię tylko jeden klik!

Od nowego roku akademickiego 2011/2012 w ofercie Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie znajdzie się nowy program MBA - American Executive MBA.

Jak wynika z danych zbieranych przez Główny Urząd Statystyczny na przestrzeni lat – studentek jest więcej niż studentów. Czy to znaczy, że student = kobieta? Niekoniecznie! W ciągu ostatniej dekady zmniejsza się przewaga kobiet – być może dążymy do równowagi?

Zapisując się na studia podyplomowe w Wyższych Szkołach Bankowych do 31 lipca, możesz zaoszczędzić nawet 900 zł.

W ostatniej dekadzie w krajach UE oraz w krajach członkowskich OECD odnotowuje się stały i szybki wzrost liczby osób, które rozpoczynają studia wyższe, co istotnie wpływa także na udział osób z wyższym wykształceniem w całej populacji.
Proces ten jest szczególnie istotny zarówno z perspektywy nakładów finansowych na rozwój infrastruktury akademickiej, jak również pociąga za sobą zmiany na międzynarodowym rynku pracy, w związku z rosnącą podażą wysoko wykwalifikowanej kadry. Kraje UE dążą także do stworzenia międzynarodowego rejestru szkół wyższych.

Motywacyjny System Bezpłatnych Miejsc to unikatowe rozwiązanie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, które zapewnia stypendium w wysokości 100 lub 50 proc. czesnego już od pierwszego semestru. 5 sierpnia do testu kwalifikacyjnego do SBM przystąpi ostatnia grupa kandydatów na studia w WSIiZ.

Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach została założona by kształcić na poziomie wyższych studiów zawodowych, na podstawie otrzymanej przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu decyzji o wpisie do rejestru niepaństwowych uczelni zawodowych. Programy studiów spełniają wszystkie zalecenia MENiS oraz Rady Głównej Szkolnictwa, a także uzyskały akceptację Państwowej Komisji Akredytacyjnej.

Prezydium Państwowej Komisji Akredytacyjnej pozytywnie zaopiniowało wniosek Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej o nadanie Wydziałowi Administracji i Nauk o Polityce uprawnień do prowadzenia kształcenia na kierunku kulturoznawstwo na poziomie studiów pierwszego stopnia.

Ponad połowa polskich maturzystów i studentów uważa, że największe szanse na rynku pracy daje im dyplom uczelni brytyjskich - wynika z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University (POU). Kolejne miejsca w badaniu zajęły uczelnie niemieckie i polskie.

Trwają zapisy na Studia Podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Dokumenty można składać do 20 września 2011 r. w siedzibie Szkoły Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego (sekretariat studiów podyplomowych, 41-500 Chorzów, ul. 75 Pułku Piechoty 1).

Poznańska Wyższa Szkoła Biznesu zaprasza na 3-letnie studia I stopnia na kierunku Filologia angielska – lingwistyka menedżerska. Do wyboru studia dzienne i zaoczne. Studenci w ramach programu Unii Europejskiej płacą jedynie 75 zł miesięcznie.

Oferta Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Europa-Universitat Viadrina in Frankfurt (Oder) oraz Universite Paul Verlaine-Metz skierowana jest do przyszłych studentów studiów stacjonarnych Wydziału Zarządzania, Kierunek: Zarządzanie, Specjalność: Handel i Marketing.

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego wyraził zgodę na prowadzenie przez Wydział Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej kierunku Optyka na studiach I i II stopnia. Kierunek rusza od najbliższego roku akademickiego - 2011/2012.