Grupa StudentNews.pl Sp. z o.o. i jej partnerzy używają plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji m.in. usług statystycznych i reklamowych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. [ZAMKNIJ]
II tura rekrutacji na Politykę społeczną na Uniwersytecie Warszawskim będzie prowadzona do 17 września 2014.
Wiedza
Absolwent:
ma podstawową wiedzę o rodzajach, przejawach, strukturze i dynamice problemów społecznych w skali krajowej, lokalnej, globalnej oraz związkach między nimi i ich strukturalnych uwarunkowaniach
ma podstawową wiedzę na temat źródeł informacji o problemach społecznych i sposobach pozyskiwania i opracowywania danych o problemach społecznych
zna najważniejsze współczesne i historyczne nurty teoretyzowania o problemach społecznych i ich przyczynach
ma wiedzę o przemianach więzi i struktur rodzinnych, sąsiedzkich, lokalnych, zawodowych, o charakterze, źródłach i konsekwencjach tych zmian dla polityki społecznej
ma ogólną wiedzę o potrzebach człowieka i jego psychologicznych podstawach funkcjonowania w świecie społecznym
ma podstawową wiedzę o instytucji rodziny, jej historycznych przemianach i zasadach polityki społecznej wobec rodziny
rozumie podstawowe zasady funkcjonowania rynku i gospodarki rynkowej, jako kontekstu dla powstawania i rozwiązywania problemów społecznych
zna system instytucji polityki społecznej w podziale na: skalę funkcjonowania (lokalną , krajową, międzynarodową ), sektor polityki społecznej (publiczny, niepubliczny) i zakres przedmiotowy działania
zna prawno-administracyjne podstawy działania krajowych i lokalnych podmiotów polityki społecznej
zna podstawowe zasady finansowania i zarządzania instytucjami polityki społecznej
zna podstawowe zasady zabezpieczenia społecznego i dostarczania usług społecznych
rozumie znaczenie i zasady polityki społecznej w sferze rynku pracy
rozumie znaczenie i zasady polityki społecznej wobec grup zagrożonych marginalizacją społeczną
ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach polityki społecznej
Umiejętności
Absolwent:
potrafi interpretować zjawiska społeczne trafnie rozpoznając problemy społeczne, kwestie społeczne i ryzyka socjalne
potrafi trafnie wskazać główne gospodarcze oraz społeczno-demograficzne uwarunkowania problemów społecznych
potrafi krytycznie analizować programy społeczne i działania polityki społecznej w różnych skalach i dziedzinach
na podstawie samodzielnie dobranych danych źródłowych potrafi zaproponować wskaźniki sukcesu programu społecznego, wskazać ważniejsze czynniki jego sukcesu lub porażki oraz prognozować sukces lub porażkę programu
potrafi wskazać interesy i systemy wartości w programie społecznym oraz wyjaśnić ich związek z konkretnymi rozwiązaniami
umie wskazać najważniejsze aksjologiczne i praktyczne dylematy w pracy zawodowej polityka społecznego lub pracownika socjalnego i zaproponować możliwe rozwiązania
potrafi zaprojektować i zrealizować proste badanie społeczne
potrafi zaprojektować prostą koncepcję programu społecznego lub interwencji społecznej
potrafi przyporządkować problemy społeczne do kompetencji instytucji polityki społecznej
potrafi wskazać świadczenia i usługi społeczne przysługujące osobom i grupom w określonych sytuacjach
potrafi przygotować pracę pisemną w języku polskim i jednym języku obcym dotyczącą podstawowych zagadnień polityki społecznej
potrafi przygotować pracę ustną w języku polskim i jednym języku obcym dotyczącą podstawowych zagadnień polityki społecznej
ma umiejętności językowe z języka obcego na poziomie B2 w zakresie nauki o polityce społecznej
Kompetencje społeczne
Absolwent:
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role
potrafi określić priorytety służące realizacji zadań wyznaczonych przez siebie lub grupę
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z pracą polityka społecznego lub pracownika socjalnego
umie uczestniczyć w przygotowywaniu projektów badawczych i tworzeniu koncepcji programów społecznych
potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy
rozumie kulturową różnorodność oraz znaczenie niedyskryminującego i nieseksistowskiego języka