Znajdź nas na    

Zawód przyszłości – broker informacji

Strona www: www.vivento.pl/

Wyszukanie informacji o potencjalnych konkurentach, produktach, usługach, dostawcach czy kontrahentach w firmach najczęściej zleca się sekretarce, bądź praktykantom. Jednak są specjaliści, którzy dzięki swoim umiejętnościom i dostępie do wyspecjalizowanych baz danych, mogą zrobić to lepiej, a dodatkowo wyselekcjonować, ocenić i zanalizować potrzebne informacje. Takim specjalistą jest broker informacji.

Informacja w obecnych czasach staje się najcenniejszym zasobem gospodarki. Żyjemy w epoce, w której jesteśmy otoczeni  przez wszechobecne media, internet i powszechną informatyzację. Głównym problemem ery globalizacji nie jest, więc niedobór informacji, lecz jej nadmiar, a co za tym idzie coraz większe trudności w dotarciu do potrzebnych nam danych.

 

Nie tylko internet

Przeciętny użytkownik internetu ma dostęp do zaledwie 30% wszystkich jej zasobów. Agencje infobrokerskie i samodzielni infobrokerzy wykorzystują w swojej działalności m.in. komercyjne bazy danych, płatne serwisy internetowe, wyspecjalizowane narzędzia wyszukujące, jak również wywiad telefoniczny czy tradycyjnie zasoby bibliotek. W Polsce obecnie działa około 20 firm zajmujących się tą działalnością, dla porównania na rynku niemieckim jest ich ponad 4 tysiące.

 

Studencka firma pionierem nowego rynku

Vivento Infobrokers (http://www.vivento.pl/) jest jednym z liderów rynku usług infobrokerskich. Firma została założona przez trzech studentów – Wojciecha Erdmanna (SGH), Macieja Skarula (SGH) i Konrada Zyznara (UW) i od roku działa w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Vivento jest laureatem nagrody w ogólnopolskim konkursie na najlepszy biznesplan organizowanym przez Business Centre Club. Dostarczanie usług infobrokerskich okazało się strzałem w dziesiątkę!

 

- Były dwa główne powody, dla których zdecydowaliśmy się na założenie własnej firmy zajmującej się właśnie infobrokeringiem. Przede wszystkim od jakiegoś czasu myśleliśmy o własnej działalności, a coraz większa promocja przedsiębiorczości wśród młodych ludzi zmotywowała nas jeszcze bardziej. Drugim powodem był fakt, iż działalność tak popularna w innych państwach, w Polsce jest prawie w ogóle nie rozwinięta – znaleźliśmy więc swoją niszę. Stworzyliśmy, dzięki temu nie tylko miejsca pracy dla siebie, ale również dla innych osób – głównie studentów, specjalizujących się w różnych dziedzinach – mówi Konrad Zyznar z Vivento Infobrokers.

 

Potencjał rozwoju

Vivento Infobrokers ma już na swoim koncie zlecenia zrealizowane dla prestiżowych klientów, m.in. Ernst&Young czy Pallets and Packages. Pokazuje to, jak duży potencjał drzemie w rynku usług infobrokerskich, i że właśnie młodzi, kreatywni ludzie mogą osiągnąć znaczącą pozycję w tego rodzaju działalności.

 

- Dużą pomocą okazała się możliwość prowadzenia działalności w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości, jednak w niedalekiej przyszłości planujemy zarejestrować własną spółkę. Cały czas poszerzamy zakres informacji, do których mamy dostęp oraz polepszamy same techniki wyszukiwania - wszystko po to by osiągnąć jak najwyższy poziom profesjonalizmu. Rynek ma bardzo duży potencjał i rozwija się w szybkim tempie, wiemy, że musimy rozwijać się razem z nim – stwierdza Zyznar.

 

A może studia na kierunku broker informacji?

Infobrokerem można zostać stając się niezależnym freelancerem wykonującym projekty na zlecenie agencji infobrokerskich. Zawód ten z pewnością należy do ludzi młodych, którzy dzięki przedsiębiorczości i możliwości szybkiego oswojenia się z wszelkimi nowinkami technicznymi mogą w szybkim tempie opanować profesjonalne metody wyszukiwania. Może, więc i u nas już niedługo zaczną powstawać kierunki studiów kształcące brokerów informacji, a liczba agencji infobrokerskich dorówna niemieckim 4 tysiącom?

 


Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności