Projekty Międzynarodowe w Wyższej Szkole Informatyki w Łodzi
Obecnie Dział Projektów Międzynarodowych przy Wyższej Szkole Informatyki w Łodzi realizuje międzynarodowe projekty edukacyjno-badawcze.
- IP-MAD: Mobile Applications Development (LLP - Intensive Programme)
Intensywne kursy szkoleniowe dla europejskiej grupy studentów Informatyki z zakresu rozwoju mobilnych aplikacji zostoną zorganizowane na Wyższej Uczelni w Belgii (Antwerpia)
- OFTL EUROPE: Process of transferring the innovative aspects of the OFTL System (Leonardo da Vinci - TOI)
Celem projektu jest upowszechnienie w Europie systemu OFTL opracowanego przez włoski Instytut Antonio Provolo. Jest to innowacyjna metoda z zakresu doradztwa zawodowego oparta o ścisłą współpracę wszystkich instytucji obecnych na rynku pracy (przedsiębiorców, firm szkoleniowych, urzędów pracy)
- International Business Management Intensive Programme (LLP-Intensive Programme)
- Wakacyjne intensywne kursy dla międzynarodowej grupy studentów organizowane przez uczelnię portugalską z zakresu międzynarodowego zarządzania
- EMPOWER: Lone parents building confidence and accessing learning (Grundtvig LP)
Wzmacnianie samotnych rodziców w zakresie budowania poczucia własnej wartości oraz stwarzanie dostępu do kształcenia WeReurope (Intercultural Dialogue/LLP)
Obchody Europejskiego Roku Dialogu Międzykulturowego
- On Air: Effective use of media for school education (Comenius Multilateral)
Projekt ma na celu promowanie wykorzystania nowych mediów w szkołach średnich jednakże w taki sposób by jednocześnie zachęcać młode pokolenie do rozwijania podstawowych umiejętności tj. czytanie i pisanie
- FORM@PRENDE:Capacitacion de formadores para el emprendizaje universitario /Trainers empowerment for university entrepreneurship/ (Leonardo da Vinci)
Celem międzynarodowego projektu realizowanego wraz z instytucjami z Hiszpanii, Portugalii, Szwecji, Niemiec i Rumunii jest wzmocnienie kompetencji trenerów z zakresu przekazywania praktycznej wiedzy o przedsiębiorczości na uczelniach wyższych.
- ActivELP: Mentors Activate European Language Portfolio through Multimedia (LLP-Transversal Programme-KA2-Languages)
Celem projektu jest zachęcenie do powszechnego wykorzystywania ELP (European Language Portfolio/ Europejskie Portfolio Językowe) w nauce języków obcych poprzez zapewnienie szerszego dostępu do ELP z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych w ramach kursów on-line. Partnerstwo międzynarodowe obejmuje następujące kraje: Łotwa, Niemcy, Turcja, Polska, Malta, Bułgaria, Włochy.
- HPDP - Health Promotion and Drug Prevention (TEMPUS)
Eksperci i kadra akademicka Wyższej Szkoły Informatyki w Łodzi oraz Politechniki w Dreźnie udzieli wsparcia naukowcom z Uniwersytetu Rijeka przy tworzeniu nowego kierunku studiów z zakresu promocji zdrowia i przeciwdziałania narkomanii.
- SENSORY 2 (Grundtvig Learning Partnership)
Kontynuacja projektu SENSORY skierowanego do osób z uszkodzonym słuchem chcących podejmować naukę w szkołach wyższych. Wyższa Szkoła Informatyki wraz z instytucjami partnerskimi z Włoch i Węgier przy aktywnym udziale reprezentantów grupy docelowej opracowuje wspólne metody promowania nauki na poziomie wyższym wśród osób słabo słyszących i głuchych.
- RetAiL-Retail Management for Adults in Lifelong Learning (Leonardo da Vinci) Celem projektu jest przeniesienie tradycyjnego materiału do nauczania zarządzania handlem detalicznym na innowacyjne nośniki ICT tj. e-learning. Projekt - oparty o formułę uczenia się przez całe życie - jest skierowany do słuchaczy dorosłych obecnych na rynku pracy pragnących udoskonalić wiedzę w ww. obszarze co w dalszej perspektywie przyczynić się ma do stabilizacji i rozwoju branży handlu detalicznego w Europie. Kraje Partnerskie:Islandia, Finlandia, Bułgaria, Wielka Brytania
- DCT – Transfer of innovations for training need analyses to increase quality of further vocational training in the field of children’s day care and early education (Leonardo da Vinci)
Projekt dotyczy badania potrzeb szkoleniowych osób pracujących w opiece nad małymi dziećmi. Przewiduje się transfer wiedzy między instytucjami partnerskimi oraz opracowanie wspólnych metod sprzyjających poprawie jakości kształcenia zawodowego profesjonalistów pracujących w tym obszarze.
Kraje Partnerskie: Finlandia, Austria, Czechy, Estonia, Niemcy, Grecja, Litwa, Rumunia - ADORE - Teaching Struggling Adolescent readers. A comparative study of Good Practices in European Countries (Action 6.1.2 & 6.2.)
Projekt dotyczy współczesnego problemu analfabetyzmu wtórnego i funkcjonalnego czyli zjawiska zaniechania czytania bądź braku zrozumienia tekstu czytanego wśród młodych ludzi. Naukowcy z krajów europejskich przeprowadzą badanie nt. przyczyn takiego stanu rzeczy oraz spróbują wypracować metody rozwiązania i zapobiegania tym problemom w przyszłości.
- „Development and Implementation of Joint Study Programme in International Business Management” (Curriculum Development)
W czasie trzyletniego okresu trwania projektu wykładowcy Wyższej Szkoły Informatyki wraz z naukowcami z innych uczelni będą przygotowywać wspólny program studiów z zakresu Międzynarodowego Zarządzania. Instytucje partnerskie: Viesoji Istaiga Klaipedos Sociliniu Mokslu Kolegija (Kłajpeda-Litwa), Rezeknes Austskola (Rezenke-Łotwa), Instituto Politecnico de Braganca (Braganca-Portugalia), Cubernauld College (Cumbernauld, North Lanarkshire-Wielka Brytania) oraz Universitatea din Pitesti (Pitesti-Rumunia)
ostatnia aktualizacja: 2009-02-19