
Koncern handlowy METRO Group, w którego skład wchodzą sieci handlowe Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn, od wielu lat prowadzi i wspiera inicjatywy na rzecz polskiej oświaty. METRO Student prowadzony jest przez METRO Group we współpracy z Wyższą Szkołą Handlową we Wrocławiu.

Koncern handlowy METRO Group, w którego skład wchodzą sieci handlowe Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn, od wielu lat prowadzi i wspiera inicjatywy na rzecz polskiej oświaty. W 2000 r. METRO Group opracowała i wdrożyła program METRO Edukacja, którego celem jest przygotowanie młodych ludzi w szkołach handlowych do pracy w nowoczesnym handlu. W 2006 r. koncern rozszerzył zaangażowanie edukacyjne tworząc program stypendialny METRO Student, pomyślany jako uzupełnienie programu METRO Edukacja.
Studenci mają też możliwość uzyskania fundowanego przez koncern stypendium. Łączny koszt projektu METRO Student wynosi 200.000 złotych za każdy rok akademicki.
Studenci objęci projektem "METRO Student" mają w programie nauczania m.in. dwa języki obce w wymiarze 8 godzin tygodniowo, 5 innowacyjnych przedmiotów specjalizacyjnych w ramach specjalizacji "handel i marketing" oraz praktyki w placówkach METRO Group.


