Rozpoczęła się pierwsza edycja Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Badaczy na najlepszą pracę magisterską z zakresu badań rynku i opinii publicznej.
Konkurs skierowany jest do studentów socjologii, psychologii, ekonomii, marketingu i zarządzania oraz matematyki, którzy piszą prace magisterskie bezpośrednio związane z badaniami opinii i rynku.
Celem przedsięwzięcia jest promocja branży badawczej, popularyzacja profesji badacza w środowisku studenckim oraz nawiązanie kontaktu z najzdolniejszymi studentami zainteresowanymi praktyką i pracą w instytutach badawczych.
Na autorów najlepszych prac czekają atrakcyjne nagrody pieniężne (pierwsze miejsce – 5 tys. zł, drugie – 3 tys. zł, trzecie – 2 tys. zł) oraz staże w renomowanych instytutach badawczych skupionych w OFBOR.
Organizatorem Konkursu oraz fundatorem nagród jest Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (www.ofbor.pl). OFBOR jest stowarzyszeniem skupiającym instytuty badawcze, powołanym w celu kontroli przestrzegania norm etycznych oraz metodologicznych w badaniach opinii i rynku, a także działającym na rzecz publicznego zaufania do badań. Organizacja działa od 1997 roku i skupia 21 wiodących agencji badawczych.
Szczegóły dotyczące Konkursu, wraz z regulaminem są dostępne na stronie internetowej organizatora: www.ofbor.pl.
Patronat medialny nad przedsięwzięciem objęły: e-mentor - czasopismo SGH, Polski Portal Edukacyjny Edu.info.pl., portal eurostudent.pl, portal Korba.pl, portal studentnews.pl, portal Media Run, portal Onet.pl, portal pracuj.pl, Magazyn Studentów Semestr.