Zaczyna się IV edycja konkursu public relations „PRaktykuj za granicą”! W projekcie Instytutu Monitorowania Mediów mogą wziąć udział wszyscy studenci zainteresowani PR-em i komunikacją.
Nagrodami dla twórców najlepszych strategii komunikacyjnych dla organizacji WWF Polska są staże w europejskich biurach agencji PR Fleishman-Hillard w Londynie, Brukseli i Monachium. 5 lutego 2007 roku rozpoczyna się czwarta edycja konkursu public relations „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Mogą w nim uczestniczyć wszyscy studenci zainteresowani PR i komunikacją społeczną. Ich zadaniem będzie stworzenie projektu strategii komunikacyjnej dla WWF Polska na jeden z trzech tematów związanych z ekologią: Razem ratujmy przyrodę – kampania społeczno-edukacyjna; Wilk może być przyjacielem – akcja edukacyjna dla ludności lokalnej rejonu Bieszczad; Natura 2000 - projekt z zakresu public affairs. Na najlepszych czekają trzy staże w biurach agencji PR Fleishman-Hillard w Londynie, Brukseli i Monachium. Laureaci otrzymają także programy MS Office 2007, ufundowane przez Microsoft oraz nagrody pieniężne, które zapewnia organizator konkursu, IMM. Przelot do Londynu dla laureata I miejsca ufundowały linie Centralwings.
Głównym celem trzeciej edycji konkursu public relations „PRaktykuj za granicą” jest wsparcie organizacji ekologicznej WWF Polska i promowanie działań związanych z ochroną przyrody. Prace zostaną ocenione przez jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Dul, Kierownik Działu Komunikacji WWF Polska i Anna Sanowska, Dyrektor PR Instytutu Monitorowania Mediów. „PRaktykuj za granicą” składa się z trzech etapów. W pierwszym, który potrwa do końca marca 2007, uczestnicy będą mogli rejestrować się i składać projekty prac. Rozstrzygnięcie „PRaktykuj za granicą” nastąpi w czerwcu 2007 roku.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.instytut.com.pl/konkurs I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana w roku akademickim 2003/2004. Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego z programów prowadzonych przez Polską Akcję Humanitarną. W roku 2005 trwała II edycja konkursu, w której partnerem społecznym była Fundacja Komunikacji Społecznej. III edycja konkursu w 2006 r. we współpracy z Amnesty International promowała ochronę praw człowieka. Jak dotąd, laureaci „PRaktykuj za granicą” wyjechali na staże do Berlina, Brukseli, Dublina, Monachium, Mediolanu i Londynu. Przedsięwzięcie IMM zostało wyróżnione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2005 roku. 100 dobrych przykładów”.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a od 2004 jest partnerem organizacji studenckiej AIESEC.