Uniwersytet Łódzki wraz z trzema europejskimi uniwersytetami realizuje projekt "LiTE – Lost in Transition Europe". Zadaniem projektu jest zbadanie obecnie funkcjonujących strategii wspierających włączanie w ramy systemu szkolnictwa wyższego grup dotąd w niewielkim stopniu reprezentowanych na uczelniach.
W ramach projektu zostanie
stworzona
platforma oferująca rozwiązania i porady dla studentów, którzy
rozważają przerwanie edukacji wyższej.
Projekt będzie prezentował
również zestaw
"dobrych praktyk" o charakterze uniwersalnym,
dostosowanym do potrzeb uczniów europejskich. Przewidywany czas
powstania platformy to Październik 2013.
Projekt koncentruje się na zbadaniu funkcjonujących w Wielkiej Brytanii, Portugalii, Polsce i Bułgarii rozwiązań edukacyjnych wspierających włączanie w ramy systemu szkolnictwa wyższego osób ze środowisk dotąd słabo reprezentowanych.
Grupą docelową projektu są przede wszystkim:- osoby starsze niż typowi studenci (tj. powyżej 24-25 roku życia),
- osoby niespełniające formalnych warunków kwalifikacyjnych (spowodowanych np. długą przerwą w edukacji, brakiem odpowiedniego wykształcenia)
- osoby z grup defaworyzowanych (np. ze względu miejsce zamieszkania, etniczność, kraj pochodzenia itp.)
- osoby z obszarów dotkniętym strukturalnymi problemami społecznymi: obszary wiejskie (Polska), obszary zamieszkane przez imigrantów (Wielka Brytania i Portugalia), a także obszary zamieszkiwane przez mniejszości etniczne (Bułgaria).
Celem projektu jest również opracowanie wytycznych do stworzenia nowych strategii oraz materiałów informacyjnych dla studentów i kadr uniwersyteckich, które służyć mają poszerzaniu dostępu do szkolnictwa wyższego wśród grup mających tradycyjnie utrudniony dostęp do tego poziomu edukacji.