Znajdź nas na    

Polscy studenci w światowej czołówce konkursu Google Online Marketing Challenge

Sukces Polaków w konkursie Google Online Marketing Challenge
Tag: konkurs

Drużyna studentów z dwóch poznańskich uczelni: Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Uniwersytetu Ekonomicznego okazała się najlepsza w Europie w jednej z kategorii konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC).

Polacy odnieśli wielki sukces w światowym konkursie marketingu internetowego. Studenci UAM i UEP pod opieką prof. Wojciecha Wizy byli najlepsi w kategorii "Google+ Social Media Marketing". Zespół przygotował kampanię promocyjną Kina Muza, jednego z najstarszych kin w Poznaniu.

W składa drużyny weszli: Adrian Gasiński, Ilona Sadłowska, Hanna Pietruszyńska, Marta Musiał, Olga i Maciej Żytkowiak.

Wysokie noty otrzymały też trzy inne zespoły z Polski, oceniane w kategorii "Adwords Award". Były to dwie drużyny z UAM pod opieką dra Wojciecha Czarta oraz zespół ze Szkoły Głównej Handlowej z Warszawy pod opieką dra Tymoteusza Doligalskiego. Zespoły te znalazły się w grupie Strong, czyli grupie najlepszych 32 zespołów, sklasyfikowanych zaraz po finalistach.

W konkursie oceniano zespoły w trzech kategoriach:
  • "AdWords Award",
  • "Social Impact Award",
  • "Google+ Social Media Marketing".
Zadaniem uczestników było przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej w systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords.

W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział prawie 2,5 tys. zespołów studenckich z całego świata. Polacy musieli rywalizować nie tylko z innymi zespołami, ale też z innymi podmiotami prowadzącymi kampanie marketingowe na realnym, otwartym rynku.

W kategorii "AdWords Award" uczestnicy prowadzili kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii "Social Impact Award" - dla organizacji non-profit. Oprócz tego w ramach kategorii "Google+ Social Media Marketing" zespoły prowadząc sześciotygodniową kampanię opartą na stronie Google+ promowanej firmy komercyjnej lub organizacji non-profit mogły wykazać się umiejętnościami prowadzenia kampanii społecznościowej.

Nie po raz pierwszy polscy studenci odnieśli sukces w konkursie GOMC.
W latach 2009-2011 studenci Szkoły Głównej Handlowej zdobyli trzykrotnie tytuł Europejskiego zwycięzcy GOMC, natomiast w 2012 r. zostali zwycięzcami tego konkursu. Zespoły z Wydziału Fizyki UAM trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012.

Szczegóły
pod linkiem.

Źródło: http://www.naukawpolsce.pap.pl/

opublikowano: 2013-08-30
ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności