Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej realizuje projekt pt. „Innowacyjny model kształcenia ustawicznego w uczelniach wyższych” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. W ramach projektu uczelnia zamierza wprowadzić modułowe rozwiązania w zakresie kształcenia ustawicznego.
Projekt odpowiada na potrzebę udoskonalenia oferty kształcenia ustawicznego w polskich uczelniach w kontekście potrzeby dostosowywania kwalifikacji dorosłych Polaków do oczekiwań pracodawców i jednoczesnego wciąż niewielkiego ich zainteresowania dokształcaniem się. Potrzeba dokształcania się dotyczy zwłaszcza pracowników po 40 roku życia. Osoby te już dysponują doświadczeniem zawodowym i mają przed sobą jeszcze około 20 lat pracy. Jednak, aby efektywnie kontynuować pracę zawodową, potrzebują oni uaktualnić kwalifikacje.
Zadania, jakie stawia sobie Projekt to uelastycznienie organizacji kształcenia ustawicznego w szkołach wyższych polegające na rezygnacji z realizacji studiów podyplomowych w klasycznej weekendowej formie. W zamian uczelnia tworzy na bazie obecnych programów studiów podyplomowych bogatą ofertę kilkudziesięciogodzinnych kursów. Program każdego kursu obejmuje pewien dokładnie określony obszar wiedzy z danej dziedziny.
Słuchacze
wybierają kursy wg własnych potrzeb i mają wpływ na kolejność ich realizacji.
Ukończenie każdego kursu potwierdza zaświadczenie. Kształcenie może polegać,
więc na realizacji jednego lub kilku wybranych kursów i zakończyć się
otrzymaniem stosownych zaświadczeń lub w przypadku zebrania odpowiedniej ilości
punktów ECTS i spełnienia innych wymagań dotyczących studiów podyplomowych (w
tym odbycie egzaminu/obrona pracy dyplomowej), doprowadzić do otrzymania
świadectwa ukończenia takich studiów.
Taka formuła pozwala, przeciwnie do obecnej, na samodzielne określenie przez słuchacza ścieżki kształcenia, tj. zakresu tematycznego, kolejności realizacji poszczególnych kursów i całkowitego czasu udziału w kształceniu. Co pozwala uzyskać specjalistyczną wiedzę i umiejętności jednocześnie unikając konieczności udziału i płacenia za zajęcia z obszaru, który nie jest aktualnie potrzebny.