Studenci tego kierunku dowiedzą się, w jaki sposób - poza tradycyjną 
dyplomacją opartą na bilateralnej współpracy międzyrządowej – można 
kształtować pozytywny wizerunek kraju za granicą i dobre stosunki 
międzynarodowe. Zapoznają się z różnymi formami komunikowania 
międzynarodowego, którego aktorami nie są wyłącznie politycy, ale 
również ludzie kultury, nauki, mediów, samorządowcy czy biznesmeni. 
Nauczą się, jak w dyplomacji publicznej wykorzystywać mechanizmy soft power,
 takie jak promocja historii, sztuki, innowacji, edukacji, sportu, 
turystyki, albo gospodarki. W programie studiów znalazły się m.in. 
przedmioty historyczne, politologiczne, kulturoznawcze, językowe, a 
także zagadnienia dotyczące marketingu i public relations. Studenci 
zdobędą również umiejętności cyfrowe i kompetencje społeczne ułatwiające
 pracę w środowisku wielokulturowym. 
Kierunek o podobnym profilu - dyplomacja publiczna i promocja regionu – pojawi się również w ofercie studiów II stopnia.
 W jego programie duży nacisk został położony na historię Podlasia, jego
 specyfikę narodowościową, religijną, dziedzictwo kulturowe i tradycje, 
relacje transgraniczne, ale też atuty gospodarcze i atrakcje 
turystyczne.
Dodatkowe informacje nowościach w ofercie można znaleźć na stronie internetowej Wydziału Historii.