Spektakularny sukces w konkursie na najlepszy projekt akademicki związany z projektowaniem układów elektronicznych odniósł student Politechniki Łódzkiej - Łukasz Kotynia.
Częścią CDNLive! był konkurs, mający na celu wyłonienie najlepszego projektu studenckiego z dziedziny oprogramowania do projektowania układów elektronicznych.
Do konkursu zostało dopuszczonych ponad 20 prac wykonanych przez studentów lub doktorantów z całej Europy. Ich tematyka obejmowała projekty z dziedziny cyfrowych, analogowych oraz mieszanych układów scalonych, a także płytek drukowanych, wykorzystujących najnowsze technologie.
Jak wyjaśnia Chojnacka, z grona tego wyłoniono po pięć prac, których autorzy prezentowali swoje dokonania przed komisją złożoną z przedstawicieli wiodących firm z przemysłu elektronicznego, nauczycieli akademickich oraz ekspertów z firmy Cadence. Kryteriami oceny były m.in. zaawansowanie technologiczne projektu, innowacyjność rozwiązań oraz metodyka działania, czyli sposób dojścia do przyjętego rozwiązania.
Po dokładnej analizie i ocenie, zarówno części opisowej jak i prezentacji projektu, nagrodę za najlepszą pracę jury przyznało Łukaszowi Kotyni. Przygotowana przez niego praca poświęcona jest problemowi komunikacji między układami elektronicznymi symulującymi ludzkie neurony. Jak informuje rzeczniczka PŁ, jest to część międzynarodowego projektu finansowanego przez Unię Europejską i realizowanego w Katedrze Mikroelektroniki i Technik Informatycznych PŁ.
Dalsze miejsca zajęli przedstawiciele uniwersytetów w Gandawie (Belgia) oraz Oslo (Norwegia).
Nagrodę zwycięzcy wręczył dyrektor generalny i prezydent firmy Cadence - Mike Fister. Miało to miejsce w trakcie oficjalnej ceremonii otwarcia konferencji, w której uczestniczyło ponad 700 przedstawicieli największych firm elektronicznych z Europy, Środkowego Wschodu i Afryki oraz środowisk akademickich. Oprócz nagrody pieniężnej oraz trzydniowych szkoleń w wybranym ośrodku (o wartości kilku tysięcy dolarów) Kotynia otrzymał możliwość zaprezentowania swojego projekt na jednej z otwartych sesji konferencji.
Źródło: naukawpolsce.pap.pl