ul. Sucharskiego 2 pok 013
35-225 Rzeszów
tel. (17) 866 11 45
Działa w oparciu o ustawę z dnia 12.09.1990 roku o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65 poz. 385 z późn. zm.), Statut Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie oraz Regulamin Samorządu Studenckiego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. Samorząd jest demokratycznym wyrazicielem interesów społeczności studenckiej Uczelni.
Samorząd Studencki został powołany w celu uczestniczenia w decydowaniu o sprawach Uczeni poprzez swoich przedstawicieli; opiniowania projektów decyzji dotyczących studentów, wydawanych przez organy Uczelni dotyczących; organizacji wszelkich inicjatyw studenckich; współdecydowania z odpowiednimi organami Uczelni o podziale środków finansowych przeznaczonych na cele studenckie; obrony praw studenckich; wykonywania innych zadań określonych w Statucie WSIiZ.
Od marca 2004 r. członkowie Zarządu Samorządu Studentów wybierani są w drodze wyborów powszechnych.
Dla usprawnienia pracy Samorządu powołane zostały następujące Komisje:
Ds. Pomocy Edukacyjnej – celem tej komisji jest tworzenie dodatkowych fakultetów z przedmiotów sprawiających studentom trudność, a także organizowanie dodatkowych pomocy dydaktycznych.
Ds. Socjalno-Bytowych – głównym celem tej komisji jest kontrola składanych przez studentów dokumentów do stypendiów socjalnych. Jest powoływana w okresie październik – listopad oraz styczeń luty w terminie składania określonych powyżej wniosków (od semestru letniego 2004/2005 działaniami związanymi z przyznawaniem stypendiów socjalnych zajmuje się Dziekanat ). Samorząd pełni funkcje koordynacyjne.
Ds. Adwokatury Studenckiej – założeniem tej komisji jest zbieranie skarg i zażaleń od strony studentów oraz przekazywanie ich do poszczególnych działów. Gwarantuje również pomoc w sprawach związanych z naruszaniem Praw Studenckich. Spełnia ona funkcje kontrolną nad przestrzeganiem regulaminu zarówno przez studentów jak i pracowników dydaktycznych.
Ds. Kultury – jej głównym celem jest podejmowanie i kontrola działań z zakresie organizowania imprez studenckich tj. galerii, wystaw, dyskotek, wycieczek, wycieczek, turystyczno – krajoznawczych.
Ds. Informacji i Promocji – głównymi założeniami tej komisji jest przekazywanie najważniejszych rozporządzeń wydanych przez władze starostom grup wykładowych na organizowanych przez Samorząd Spotkaniach. Ponadto do głównych zadań tej komisji należy promowanie naszej uczelni oraz reprezentowanie jej na arenie ogólnopolskiej (konferencje i zjazdy MONSSUN oraz Parlamentu Studentów RP)
Ds. Finansowo-Księgowych – zajmuje się kontrolą finansów oraz wydatków Samorządu Studentów przy realizacji poszczególnych sponsorów w celu ich dofinansowania.
Samorząd Studentów współpracuje ściśle z poszczególnymi działami funkcjonującym w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie m. in.: Działem Promocji, Działem Współpracy z Zagranicą, Biurem Karier, Regionalnym Centrum Informacji Europejskiej, Instytutem Badań nad Cywilizacjami.