Znajdź nas na    

Na uczelni, jak w korporacji

Studenci narzekają, że studia nie zapewniają wystarczającego przygotowania do pracy, a teoria zdecydowanie góruje w nauczaniu nad praktyką. Z tego powodu wyższe uczelnie coraz częściej decydują się na współpracę z biznesem.

Specjalny program pod patronatem Business Center Club uruchamia Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie. Partnerami akcji “CO-OP Education”, dofinansowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa  Wyższego, zostały takie firmy jak: IBM, ASTER, Sequence, GlobalOne, Microsoft, Oracle czy D-Link.

„Studia nic nie dają”, „studia w większości sprowadzają się do czytania i wkuwania”, „niepraktyczne przedmioty, które niewiele pomagają w późniejszej pracy” – takie i podobne opinie wielokrotnie pojawiają się na internetowych forach. Nic dziwnego - w konfrontacji z zawodową rzeczywistością niejednokrotnie okazuje się, że wiedza zdobyta w trakcie kilku lat studiów, jest mało przydatna w praktyce.

Znane marki kształcą i przyciągają
Coraz częściej uczelnie próbują więc tworzyć program nauczania wspólnie z przedstawicielami firm. – Uczestnictwo w procesie kształcenia osób na co dzień zajmujących się biznesem czy nowymi technologiami, umożliwia podniesienie jakości nauczania i pozwala dostosować kwalifikacje absolwentów do zapotrzebowania przyszłych pracodawców. Jednocześnie znane marki przyciągają studentów, bo udział w wykładach prowadzonych przez praktyków z dużym doświadczeniem zawodowym jest niezwykle cenny, a oferowane przy okazji staże mogą być początkiem kariery zawodowej i często stanowią pierwszy, wartościowy punkt w cv. – tłumaczy Ryszard Michalczyk, Dyrektor HR i Programów Biznesowych z Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie.

Szkoła wprowadziła program „CO-OP Education” i zaprosiła do współpracy firmy o lokalnym i międzynarodowym charakterze. Wśród nich znalazły się takie marki jak: IBM, Ciech S.A., ASTER, Sequence, GlobalOne, Microsoft, Oracle, Call Center Training, DAT Komputer Concepts, D-Link Polska, Polska Organizacja Turystyczna czy Międzynarodowe Targi Polska.

Nie tylko staże
Program jest skierowany do wszystkich studentów, niezależnie od kierunku studiów. Od nowego roku akademickiego studenci będą mogli wziąć udział w ćwiczeniach i wykładach, podczas których zostaną wprowadzeni w realia pracy zawodowej i specyfikę działalności przedsiębiorstw, ich procedur oraz standardów działania. Dla starszych studentów, kończących studia przygotowano obszerniejszą bazę warsztatów i staży, w tym płatnych zleceń dających możliwość udziału w projektach interdyscyplinarnych realizowanych w firmach partnerskich.

Studentów, których będziemy gościć w naszej firmie, planujemy włączać do projektów zadaniowych tak, aby oprócz uzgodnionego z uczelnią programu edukacyjnego, mogli oni sprawdzić się także w działaniu, poznając najnowsze technologie, standardy pracy oraz procesy funkcjonowania różnych obszarów działalności firmy. - przekonuje Beata Stola, Dyrektor Personalny w firmie ASTER, będącej jednym z największych dostawców usług medialnych i technologii teleinformatycznych w Polsce. - Inwestowanie w młodego człowieka od początku jego edukacji akademickiej to sposób na pozyskanie najzdolniejszych studentów. - dodaje.

Program „CO-OP Education” rusza 1 października.


ostatnia zmiana: 2010-09-02
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności