• włączenie pracodawców w
modyfikację kształcenia, opracowanie i realizację programu
kształcenia
• podniesienie kompetencji
zawodowych przez pracowników
Projekt zapewni przyszłe kadry profesjonalnych grafików
znających i wykorzystujących najnowsze technologie.
Grupą docelową są przyszli studenci oraz ich pracodawcy.
Ideą naszej inicjatywy jest nauka i przekazywanie wysokich
wartości wizualnych w sztuce i grafice cyfrowej. Głównym tematem
jest przestrzeń trójwymiarowa i połączenie modelowania 3D
z rzeźbą i tworzeniem instalacji artystycznych. Bardzo
ważną częścią pracy, jednym z głównych zagadnień i efektem
działań będzie stosowanie innowacyjnych technik, które stały się
pomostami pomiędzy trójwymiarową przestrzenią wirtualną a
realną. Mowa tu o druku 3D, gdzie projektowane cyfrowo rzeczy
dzięki cały czas ulepszanym urządzeniom stają się realnym
przedmiotem lub rzeźbą analogową. Przestrzeń Virtual
Reality (VR), gdzie świat modelowany w aplikacjach
komputerowych przy użyciu specjalnego akcesorium jest możliwy do
doświadczenia, tak jak w rzeczywistości. Skanowanie
trójwymiarowe, które umożliwia przenoszenie realnych obiektów do
świata cyfrowego.
W ramach studiów będzie m.in. przedmiot z wykorzystaniem
oprzyrządowania do VR gdzie eksplorować będziemy zagadnienie
funkcjonowania sztuki w sieci i w wirtualnej rzeczywistości.
Powstanie galeria sztuki Virtual Reality, pracownie artystyczne z
wykorzystaniem nowych mediów w rzeźbie i instalacji, warsztaty druku
3d, skanowania trójwymiarowego, rzeźby analogowej i cyfrowej,
modelowania, designu, malarstwa cyfrowego. Studia o charakterze
otwartym, gdzie technologie współdziałają ze sobą, przenikają
się a głównym założeniem jest rozwój twórczej myśli z
wykorzystaniem innowacyjnych technik przy jednoczesnym dbaniu o
wartościowe wzorce wizualne uwzględniające osiągnięcia kultury i
sztuki.
Główne zadania projektu to stworzenie programu oraz działania
umożliwiające jego późniejszą implementację.
Głównym rezultatem będzie unikalny program studiów wraz z
otoczeniem administracyjnym, w środowisku międzynarodowym.
Współpraca
międzynarodowa pozwoli osiągnąć efekt synergii, ponieważ
obie strony są wzajemnie komplementarne.
Korzyścią projektu będzie stworzenie możliwości edukacji
wykwalifikowanych pracowników w wymiarze międzynarodowym.
Współpraca partnerska pozwala na przyszłe rozwinięcie i
internacjonalizację innych studiów prowadzonych przez partnerów.
Projekt rozwiązuje problemy gospodarki która boryka się z
brakiem specjalistów posiadających unikalne umiejętności łączące
w sobie techniki tradycyjne z nowoczesnymi w obszarze
3-wymiarów.
Pełny opis projektu Trzeci Wymiar Grafiki - projekt
przygotowania programu studiów II stopnia na kierunku grafika: