II edycja programu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”
W II edycji programu zgłoszono 214 wniosków. Do finansowania
zakwalifikowano 106 projektów o łącznej wartości blisko 6 mln zł (5,75
mln zł). Autorami projektów są studenci z 46 uczelni. Na liście
nagrodzonych dominują zespoły z: Politechniki Łódzkiej (8 projektów),
Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (8 projektów) oraz Politechniki
Wrocławskiej (7 projektów).
Nagrodzone projekty
Maksymalną kwotę wsparcia, tj. 70 tys. zł otrzymali twórcy aż 22
innowacyjnych projektów. Wśród nagrodzonych przedsięwzięć są m.in.:
- implementacja sztucznej inteligencji w sterowaniu mobilnymi dronami i
dronami hybrydowymi (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie),
- łatwo konfigurowalny robot mobilny do zastosowań inspekcyjno-badawczych (Politechnika Łódzka),
- opracowanie zintegrowanego systemu wytwarzania i magazynowania energii (Politechnika Wrocławska),
- nutraceutyki w walce z kancerogennym działaniem smogu (Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu),
- opracowanie biokosmetyku zawierającego roślinne komórki macierzyste (Warszawski Uniwersytet Medyczny),
- aplikacja mobilna Diagnostic Nurse dla wzmocnienia kompetencji
pielęgniarskich w diagnostyce klinicznej (Uniwersytet Medyczny w
Lublinie).
Prawie 70 tys. zł otrzymali także studenci Koła Naukowego
Biotechnologii Medycznej „HELISA” działającego w Wyższej Szkole
Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W swoim projekcie będą zajmowali
się badaniem zastosowania nanocząstek w terapii przeciwko komórkom
nowotworowym mózgu.
Program „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”
Program „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje” został ustanowiony
we wrześniu 2020 r. Jego celem jest wsparcie studentów w realizacji
innowacyjnych projektów, podniesienie jakości działalności kół
naukowych, a także usprawnienie mechanizmu transferu technologii i
rozwiązań technicznych do sfery gospodarczej. W ramach przedsięwzięcia
możliwy jest także zakup certyfikatów i licencji niezbędnych w procesie
komercjalizacji wyników badań naukowych lub prac rozwojowych.