Znajdź nas na    

Rozstrzygnięcie Konkursu prac mgr dot. promocji polskiej gospodarki

Tag: konkurs

Nagrody pieniężne, praktyki w PAIiIZ oraz możliwość publikacji w czasopiśmie naukowym były nagrodami w pierwszej edycji konkursu na pracę magisterską dotyczącą promocji polskiej gospodarki.

Konkurs zakończył się dziś uroczystą galą w Centrum Prasowym PAIiIZ w Warszawie. Pierwszą nagrodę zdobyła praca autorstwa Pani Magdaleny Niesłuchowskiej, absolwentki Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Czwartego grudnia 2007 r. w Centrum Prasowym PAIiIZ w Warszawie odbyło się uroczyste rozstrzygnięcie Konkursu na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji polskiej gospodarki, zorganizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego oraz Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.

Ideą konkursu jest popularyzacja tematyki promocji polskiej gospodarki oraz wspomaganie procesu tworzenia nowoczesnych kadr dla potrzeb marketingu narodowego Polski. Nagrodami w w edycji 2007 konkursu były środki pieniężne (pula 10 000 zł), praktyki w PAIiIZ oraz możliwość zgłoszenia fragmentów nagrodzonych prac do publikacji w czasopiśmie naukowym „Ekonomia”.

Konkurs na najlepszą pracę magisterską dotyczącą promocji polskiej gospodarki jest elementem Programu „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy”, realizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego w partnerstwie z licznymi autorytetami polskiego życia publicznego. Program, którego ideą przewodnią jest „promocja polskiego sukcesu, poznawanie, jak z doświadczeń przeszłości i teraźniejszości budować sukces przyszłości” to także cykle seminariów i konferencji oraz inne wydarzenia publiczne.

Wysiłki organizatorów wspierane są przez partnerów merytorycznych: Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Zarządzania UW, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Konkurs został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Konkurs służy popularyzacji tematyki promocji rozwoju polskiej gospodarki, marki Polska oraz marketingu narodowego. Jak powiedział prof. Krzysztof Opolski, Przewodniczący Komisji Ekspertów: - Mamy ambicję zainteresować jak najszersze grono studentów tą problematyką – zarówno na gruncie nauki, jak i praktyki. Polska gospodarka, właśnie teraz, w okresie jej szybkiego rozwoju, odczuwa wielki głód rozwiązań w zakresie jej promocji. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom, chcąc choć w małej części przyczynić się do tworzenia kadr dla marketingu narodowego w Polsce.

Tego rodzaju inicjatywy zachęcają do zdobywania wiedzy i umiejętności, które zostaną spożytkowane dla dobra całej gospodarki. Potrzebna jest wykształcona kadra pracująca na rzecz promocji polskiej gospodarki. Tę myśl rozwinął Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, Krzysztof Przybył: - Promocja polskiej gospodarki odbywać się będzie głównie poprzez pracę młodych ludzi w polskich przedsiębiorstwach. Dobrze wykształcona, doświadczona, ambitna i pewna siebie młodzież to olbrzymi potencjał kreatywności i przedsiębiorczości. Potencjał, który jest potrzebny naszej gospodarce. Ci młodzi ludzie będą zajmować ważne dla rozwoju Polski miejsca pracy, albo sami będą je tworzyć.

Jest to pierwszy konkurs tego typu współorganizowany przez PAIiIZ. Chcemy zachęcić młodych ludzi do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi w promocji Polski. Jeśli jednym z głównych atutów gospodarczych Polski są młode kadry, to dopuśćmy je także do głosu przy szukaniu nowych rozwiązań dla promowania naszej ekonomii – powiedziała Anna Kamińska, Wiceprezes PAIiIZ. - Liczymy również, że uczestniczący w konkursie absolwenci będą zainteresowani w przyszłości pracą na rzecz promocji gospodarczej Polski – dodała Anna Kamińska.

Do pierwszej edycji konkursu zgłoszono 20 prac magisterskich, z których 15 decyzją Komisji Kwalifikacyjnej zostało skierowanych do recenzji (jako spełniające kryteria formalne i merytoryczne). Większość nadesłanych prac została obroniona w 2007 r. (do I edycji konkursu kwalifikowały się także prace obronione w 2006 r.), wśród nich było też kilka obronionych we wrześniu 2007 r. Spośród zgłoszonych prac najwięcej zostało napisanych na Uniwersytecie Warszawskim (6), licznie reprezentowane były również Akademie Ekonomiczne (w Poznaniu, Katowicach i we Wrocławiu). Najliczniejszej realizacji doczekał się temat wizerunkowej promocji Polski i zagadnienia marki dla Polski, kilka prac poświęcono również sprawom inwestycji bezpośrednich i rozwoju regionalnego, w tym także Specjalnym Strefom Ekonomicznym i klastrom.

Laureatką pierwszej nagrody została Magdalena Niesłuchowska, absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (UW), nagrodzona za pracę magisterską pt. Marka narodowa jako czynnik warunkujący poprawę konkurencyjności polskich produktów na rynkach europejskich. Drugie miejsce zajęła Halina Plucińska z Wydziału Zarządzania UW za pracę pt. Marka dla Polski. Trzecią nagrodę zdobył Łukasz Lewandowicz, absolwent Szkoły Głównej Handlowej, dzięki pracy magisterskiej pt. Koncepcja współpracy w ramach klastra na przykładzie Doliny Lotniczej. Wyróżnienie zdobyła Kamila Gągało z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu za pracę magisterską pt. Konkurencyjność a zrównoważony rozwój w skali lokalnej na przykładzie powiatu strzelecko-drezdeneckiego. Kolejne wyróżnienie zostało przyznane Patrycji Grzywacz z Akademii Ekonomicznej w Katowicach za pracę pt. Promocja w kształtowaniu wizerunku kraju na przykładzie Polski.

Wiceminister Gospodarki, Adam Szejnfeld, reprezentujący patrona honorowego konkursu wyraził nadzieję, iż po konkursie zostanie coś więcej, niż tylko wzmianki prasowe, a zwycięskie prace będą inspiracją dla administracji rządowej. Organizatorzy konkursu planują utworzenie instytucji, gdzie studenci będą mogli nie tylko składać swoje prace, ale również dyskutować o problemach współczesnej gospodarki.

Wysoki poziom merytoryczny prac oraz ich wysoka użyteczność dla praktyki życia gospodarczego są silnymi przesłankami za kontynuacją przedsięwzięcia w następnych latach. Podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszą edycję ogłoszono start drugiej edycji konkursu. Szczegóły dotyczące nowej edycji pojawią się wkrótce na stronach internetowych organizatorów. Prace będzie można nadsyłać do 10 października 2008 roku.
 
LAUREACI KONKURSU W ROKU 2007

I Nagroda – 5.000 zł
Autorka:                 Magdalena Niesłuchowska
Tytuł pracy: Marka narodowa jako czynnik warunkujący poprawę konkurencyjności polskich produktów na rynkach europejskich
Uczelnia:                Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Ekonomicznych
Promotor:               Prof. dr hab. Krzysztof Opolski

Opinia Komisji Ekspertów:
W pracy wykazano się zarówno znajomością literatury przedmiotu, jak i analizy materiałów źródłowych, w tym badań socjologicznych. Praca zawiera odniesienia do aktualnych zjawisk w rzeczywistości społeczno-gospodarczej Polski, co pogłębia jej wymiar praktyczny, ponieważ na tle rozważań prowadzonych w pracy można pokusić się o sformułowanie konkretnych propozycji działań z zakresu brandingu narodowego dla Polski.

II Nagroda – 3.000 zł
Autorka:                 Halina Plucińska
Tytuł pracy: Polska jako marka
Uczelnia:       Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania
Promotor:              

Opinia Komisji Ekspertów:
Praca zawiera szereg elementów innowacyjnych: przedstawienie sprzężenia zwrotnego między markową narodową a marką handlową; dokonanie analizy zmian wizerunku Polski na przestrzeni sześciu lat; dokonanie analizy SWOT w obrębie sześciu kanałów komunikacji marki; wyodrębnienie i scharakteryzowanie elementów budujących siłę marki narodowej. Zaletą pracy jest przedstawienie problematyki w oparciu o aktualną literaturę przedmiotu oraz bardzo wiele przykładów.

III Nagroda – 2.000 zł
Autor:                    Łukasz Lewandowicz
Tytuł pracy: Koncepcja współpracy w ramach klastra na przykładzie Doliny Lotniczej
Uczelnia:       Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Zarządzania i Finansów, Katedra Zarządzania w Gospodarce
Promotor:               Dr Mirosław Jarosiński

Opinia Komisji Ekspertów:
Autor podjął i umiejętnie zrealizował temat klastrów, który staje się bardzo popularnym obszarem prac prowadzonych w krajach członkowskich UE nad internacjonalizacją przedsiębiorstw. Temat jest szczególnie istotny w Polsce, gdzie konkurencja polsko – polska uważana jest za jedną z ważnych barier rozwoju eksportu. Autor dokonał m.in. sumiennego przeglądu typologii klastrów, spośród których zwłaszcza badania nad klastrami w UE zasługują na popularyzację.

Wyróżnienie
Autorka:                 Patrycja Agnieszka Grzywacz
Tytuł pracy: Promocja w kształtowaniu wizerunku kraju na przykładzie Polski
Uczelnia:       Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego w Katowicach, Wydział Ekonomii
Promotor:               Dr Mirosława Malinowska

Opinia Komisji Ekspertów:
Innowacyjność recenzowanej pracy polega głównie na tym, że po pierwsze autorka podjęła się tematu, który jak do tej pory nie jest jeszcze zbyt rozpowszechniony i opracowany w literaturze przedmiotu. Po drugie, przeprowadziła i wykorzystała w sposób umiejętny badania empiryczne. Ich zakres, prezentacja i analiza wniosków badawczych wskazuje na duże umiejętności Autorki i dobre prowadzenie przez promotora.

Wyróżnienie
Autorka:                 Kamila Gągało
Tytuł pracy: Konkurencyjność a zrównoważony rozwój w skali lokalnej na przykładzie powiatu strzelecko-drezdeneckiego
Uczelnia:       Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Wydział Ekonomii
Promotor:               Prof. dr hab. Małgorzata Słodowa-Hełpa

Opinia Komisji Ekspertów:
Na uznanie zasługuje niezwykła, niespotykana dla prac magisterskich dojrzałość pracy przejawiająca się w podjęciu bardzo ambitnego tematu, wymagającego interdyscyplinarnego potraktowania i holistycznego widzenia spraw rozwoju gospodarczego z wielu różnych perspektyw. Sposób realizacji pracy wskazuje na erudycję Autorki i gruntowne przygotowanie teoretyczne w przedmiocie badań. Erudycja ta realizuje się nie tylko przez szerokie widzenie podejmowanych problemów, ale także w dogłębności i staranności procesu badawczego oraz we wnikliwości wnioskowania.
Prof. dr hab. Alojzy Nowak


ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Artykuł sponsorowany
Jak wyłączyć iPhone’a?
Polityka Prywatności