Znajdź nas na
Pedagogiczne kursy on-line
Instytut Psychologii i Edukacji „Charaktery” oraz kwartalnik „Psychologia w Szkole” zapraszają do udziału w internetowych kursach doskonalących.
Kursy skierowane są przede wszystkim do nauczycieli, jednak w związku z dużym zainteresowaniem mogą wziąć w nich udział osoby, które nie są pracownikami placówek oświatowych, czyli również studenci i pasjonaci pedagogiki i psychologii. Wszyscy uczestnicy kursu on-line po jego zakończeniu otrzymają zaświadczenia wydane przez Centrum Kształcenia Ustawicznego Instytutu Psychologii i Edukacji „Charaktery”.
Jak wziąć udział w kursach?
Warunkiem uczestnictwa jest wykupienie prenumeraty czterech kolejnych numerów „Psychologii w Szkole”, w których zamieszczone będą materiały do kursów – nr 3 (jesień 2009) i nr 4 (zima 2009) oraz nr 1 (wiosna 2010) i nr 2 (lato 2010). Osoby zainteresowane kursami, które już wykupiły prenumeratę obejmującą niektóre z tych numerów (np. prenumeratę na cały rok 2009), powinny ją przedłużyć co najmniej do numeru 2/2010. Następnie należy przesłać na adres Instytutu Psychologii i Edukacji „Charaktery” (ul. Warszawska 6, 25-512 Kielce): potwierdzenie dokonania wpłaty na prenumeratę ww. numerów oraz wypełniony formularz zgłoszenia. Formularz, a także szczegółowy regulamin kursu dostępne są pod tym adresem internetowym http://charaktery.eu/kursy_on_line/
Po zgłoszeniu każdy uczestnik otrzyma e-mail z kodem dostępu do kursu internetowego, który pozwoli mu korzystać z dodatkowych, niepublikowanych w „Psychologii w Szkole” materiałów szkoleniowych oraz wziąć udział w teście końcowym.
Szczegółowy plan kursu
Kurs I
Interwencja kryzysowa w szkole
Autor kursu: dr hab. Jarosław Jagieła
Nie bądź pewny, że w Twojej szkole nie pojawi się kryzys! W takiej lub innej postaci pojawi się na pewno! Jeżeli będziesz do tego przygotowany – poradzisz sobie z trudnymi szkolnymi sytuacjami. Kończąc kurs „Interwencja kryzysowa w szkole”, będziesz miał odpowiednie kwalifikacje i podstawowe wiadomości, aby szybko je rozpoznać oraz umieć im zapobiegać.
Adresaci: uczestnikami kursu mogą być wszyscy pracownicy oświaty, w szczególności dyrektorzy szkół, pedagodzy szkolni, wychowawcy i nauczyciele.
Cel kursu: zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami wiążącymi się z pojawieniem się różnego rodzaju sytuacji kryzysowych na terenie szkoły, które mogą dotyczyć zarówno szkoły jako instytucji, jak i poszczególnych osób, np. uczniów czy nauczycieli.
Spodziewane efekty: aktywni uczestnicy zajęć opanują podstawy wiedzy o sy¬tuacjach kryzysowych na terenie szkoły oraz sposobach przeciwdziałania nieprzewidzianym i dramatycznym zdarzeniom, jakie mogą mieć miejsce.
Kurs II
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego – od teorii do praktyki
Autorki kursu: Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł
Uczestnicy kursu zapoznają się z najczęściej występującymi zaburzeniami rozwojowymi, dowiedzą się, jak oceniać poziom funkcjonowania dziecka, jakie istnieją metody terapii zaburzeń rozwojowych i którą z nich wybrać, jak kształtować współpracę z rodziną, nad czym pracować w ramach wczesnego wspomagania rozwoju oraz poznają role poszczególnych specjalistów we wczesnym wspomaganiu rozwoju.
Adresaci: kurs dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, logopedów i wszystkich specjalistów przedszkoli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji i innych placówek pracujących z dziećmi o zaburzonym rozwoju.
Cel kursu: uczestnicy poznają aspekty prawne dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju oraz najczęściej spotykane zaburzenia rozwojowe, zdobędą umiejętność oceny poziomu funkcjonowania dziecka, dowiedzą się, jak stymulować rodziców do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym, poznają najpopularniejsze metody terapii.
Spodziewane efekty: aktywni uczestnicy zajęć opanują podstawy wiedzy dotyczącej wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego, będą umieli organizować formy pomocy dla dzieci, dobierać odpowiednie metody pracy, kształtować współpracę z rodziną, rozumieć role poszczególnych specjalistów w WWR.
ostatnia zmiana: 2022-03-01