Znajdź nas na    

Nowi stypendyści koncernu METRO wybrani

Strona www: www.handlowa.eu/

Koncern handlowy METRO Group, w którego skład wchodzą sieci handlowe Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn, od wielu lat prowadzi i wspiera inicjatywy na rzecz polskiej oświaty. METRO Student prowadzony jest przez METRO Group we współpracy z Wyższą Szkołą Handlową we Wrocławiu.

Uczestnicy sfinansowane mają dzienne studia licencjackie na kierunku Zarządzanie (specjalność handel i marketing). METRO Group pokrywa koszty czesnego, opłaty za wynajęcie mieszkania oraz koszty zakwaterowania podczas praktyk, odbywanych przez studentów w różnych miastach Polski.



Tegoroczną grupę stypendystów tworzy kilkanaście osób z całej Polski. Do ścisłej czołówki i tym samym zaproszenie do głównej siedziby Koncernu METRO Group w Warszawie dostali tylko nieliczni maturzyści. W ciągu jednego dnia odbyła się tam rozmowa kwalifikacyjna, nie różniąca się wiele od tych, które przeprowadzane są w celu wyłonienia kandydata do pracy. Uroczyste spotkanie z nowymi stypendystami odbyło się 7 sierpnia 2009r. w warszawskiej centrali METRO Group. Wyłonione osoby stały się tym samym oficjalnie studentami Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu.

3 pytania dotyczące Programu METRO:

Czym kierowaliście się Państwo przy wyborze stypendystów?

Grzegorz Robak, Koordynator projektu "METRO Edukacja": Staraliśmy się wybrać osoby, których profil odpowiada zadaniom kierowników w placówkach handlowych METRO Group: komunikatywne, mające predyspozycje i pierwsze doświadczenia w pracy zespołowej, ambitne i zaangażowane, które wyobrażają sobie swoją przyszłość zawodową w pracy z ludźmi i towarem na działach.

Jakie cechy powinien posiadać młody człowiek, który w przyszłości obejmie stanowisko kierownicze w sklepach koncernu?

Powinien chcieć i umieć pracować z ludźmi, integrować zespół wokół wspólnych zadań, słuchać i brać pod uwagę opinię innych, skutecznie rozwiązywać problemy, a także dostrzegać konsekwencje własnych działań i zaniechań. Rozwijaniu tych umiejętności służy program praktyk i szkoleń, które prowadzimy dla naszych studentów.

Jaka jest główna idea Programu Metro Edukacja?

Zasadniczym celem programu METRO Edukacja jest wyposażenie uczniów szkół handlowych w umiejętności praktyczne, niezbędne w pracy zawodowej. Poprzez praktyki w naszych placówkach handlowych, system egzaminów certyfikacyjnych i liczne programy promujące aktywność uczniów i nauczycieli wspieramy innowacyjne rozwiązania programowe w szkolnictwie zawodowym.

sala200.jpgKoncern handlowy METRO Group, w którego skład wchodzą sieci handlowe Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn, od wielu lat prowadzi i wspiera inicjatywy na rzecz polskiej oświaty. W 2000 r. METRO Group opracowała i wdrożyła program METRO Edukacja, którego celem jest przygotowanie młodych ludzi w szkołach handlowych do pracy w nowoczesnym handlu. W 2006 r. koncern rozszerzył zaangażowanie edukacyjne tworząc program stypendialny METRO Student, pomyślany jako uzupełnienie programu METRO Edukacja.

W początkowym etapie programu mogli w nim uczestniczyć tylko najlepsi absolwenci METRO Edukacji, którzy ukończyli licea bądź technika handlowe. Od roku akademickiego 2008/2009 szansę na otrzymanie stypendium mają absolwenci liceów ogólnokształcących i techników w całym kraju. W bieżącym roku METRO Group przeprowadziła ogólnopolski nabór nowych stypendystów. Do 4 stypendystów z ubiegłych lat dołączyło aż 12 nowych osób.

METRO Student prowadzony jest przez METRO Group we współpracy z Wyższą Szkołą Handlową we Wrocławiu. METRO Group finansuje uczestnikom dzienne studia licencjackie na kierunku "zarządzanie", specjalizacja "handel i marketing".

METRO Group pokrywa koszty czesnego, opłaty za wynajęcie mieszkania oraz koszty zakwaterowania podczas praktyk, odbywanych przez studentów w różnych miastach Polski.

szkoleniowiec200.jpgStudenci mają też możliwość uzyskania fundowanego przez koncern stypendium. Łączny koszt projektu METRO Student wynosi 200.000 złotych za każdy rok akademicki. Studenci objęci projektem "METRO Student" mają w programie nauczania m.in. dwa języki obce w wymiarze 8 godzin tygodniowo, 5 innowacyjnych przedmiotów specjalizacyjnych w ramach specjalizacji "handel i marketing" oraz praktyki w placówkach METRO Group.

„Bardzo cenimy sobie inicjatywę edukacyjną METRO Group w zakresie współpracy z Wyższą Szkołą Handlową. WSH otrzymuje niezwykle starannie wyselekcjonowaną grupę absolwentów szkół średnich do dalszej edukacji. Godny pochwały jest fakt ponoszenia przez METRO Group nakładów finansowych na kształcenie własnych kadr, a przede wszystkim opieka przedstawicieli METRO Group nad studentami odbywającymi studia”, powiedział prof. dr hab. Zdzisław Jagiełło, rektor Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu.

Po ukończeniu studiów na uczestników programu METRO Student czekają miejsca pracy na stanowiskach kierowniczych w marketach koncernu.

Program METRO Student – podobnie jak METRO Edukacja – jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pracy na wykwalifikowanych pracowników w określonych zawodach. Specjaliści od rynku pracy są bowiem zdania, że profil kształcenia powinien bardziej odpowiadać oczekiwaniom pracodawców.

METRO Group jest jedną z najważniejszych firm handlowych na świecie. W 2007 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości 64,3 mld euro. Firma zatrudnia 280 000 pracowników i prowadzi ponad 2 200 placówek handlowych w 31 krajach.

W Polsce METRO Group tworzą sieć samoobsługowych hurtowni Makro Cash & Carry, hipermarketów Real, marketów z elektroniką użytkową Media Markt i Saturn oraz sześć spółek serwisowych, działających na potrzeby tych sieci. Sprzedaż METRO Group w Polsce w 2007 r. wyniosła 16,4 mld PLN. METRO Group w Polsce zatrudnia ok. 27 000 pracowników i prowadzi 125 placówek handlowych.

ostatnia zmiana: 2022-03-01
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności