Psychologia biznesu to nowa specjalność dostępna w ofercie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej od nowego roku akademickiego. Kandydaci mają do wyboru specjalizację z psychologii marketingu i zarządzania zasobami ludzkimi. Program specjalności został opracowany przez Instytut Psychologii Ekonomicznej SWPS.
Psychologia
biznesu to nowa specjalność na kierunku psychologia w Szkole Wyższej
Psychologii Społecznej. Jej studenci będą mieli możliwość prowadzenia badań z
profesorami ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii wiodącymi w
dziedzinie marketingu gospodarczego i politycznego, a także szansę zdobycia
doświadczenia i realizowania projektów w firmach zajmujących się biznesem. Unikalnym
elementem specjalności jest połączenie biznesu z prawem. Studenci będą
uczęszczać na zajęcia z prawa handlowego, prawa działalności gospodarczej, prawa
pracy czy prawa własności intelektualnej.
– Historia
rozwoju uniwersytetów, zwłaszcza amerykańskich, pokazuje jak łączenie biznesu z
nauką przyczynia się do rozwoju społecznego. Dzieje się to poprzez popularyzację
wiedzy naukowej i techniki – mówi prof. dr hab. Andrzej Falkowski. – W SWPS
kładziemy duży nacisk na rozwój praktycznych umiejętności oraz umożliwienie
studentom zdobycia cennych kontaktów i doświadczeń. Wspieramy ich także w poszukiwaniach
pracy. Podczas konferencji naukowych i kampanii medialnych promujemy wyniki
najlepszych prac badawczych, dzięki czemu studenci mogą budować swój
profesjonalny wizerunek – uzupełnia prof. Falkowski.
Przypomnijmy,
współpraca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej z biznesem ma już swoją
historię, a to głównie za sprawą Instytutu Psychologii Ekonomicznej. Instytut
skupia bardzo dobrą kadrę naukową, m.in. prof. Andrzeja Falkowskiego, dr. hab.
Wojciecha Cwalinę, dr. Roberta Mackiewicza i dr Alicję Grochowską, a jego działalność
polega głównie na rozwijaniu i realizowaniu projektów tworzonych wspólnie ze
środowiskiem biznesowym w zakresie badań naukowych i dydaktyki. W jego ramach
działa Katedra Psychologii Ekonomicznej specjalizująca się w doborze kadr do
biznesu i organizacji pracy w firmie oraz Katedra Psychologii Marketingu
badająca zachowania konsumenckie i tworzenie przekazów reklamowych.
Specjalność
z psychologii biznesu będzie dostępna w ofercie uczelni od roku akademickiego
2010/2011. Jej absolwenci, w zależności od specjalizacji, na którą się
zdecydują, będą ekspertami w dziedzinie zarządzania produktem i marką oraz
zarządzania organizacją, specjalistami w dziedzinie przeprowadzania i
interpretowania danych z badań rynku, tworzenia metod wpływania na konsumentów,
konstruowania reklam czy wprowadzania i rozwoju strategii marketingowych. Absolwenci
będą mogli znaleźć pracę w mediach, centrach badania rynku, agencjach reklamowych,
PR i marketingowych, w firmach, organizacjach, instytucjach naukowo-dydaktycznych,
bankowości czy kancelariach adwokackich.
Informacje
o SWPS i rekrutacji: www.swps.pl.