Znamy wyniki II edycji konkursu Genius Universitatis. Jury wybrało uczelnie, które w mijającym roku akademickim przeprowadziły najlepsze i najbardziej kreatywne kampanie rekrutacyjne
W kategorii reklama prasowa na pierwszym miejscu znalazł się Uniwersytet im. Adama Mickiewicza; kolejne dwa miejsca zajęły: Politechnika Białostocka; Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera w Krakowie.
W kategorii film promocyjny najlepsze okazały się: Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu. Kolejne pozycje zajęły: Politechnika Koszalińska i Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie wygrała w kategorii broszura-informator. Dwa kolejne miejsca przypadły Politechnice Wrocławskiej i Wyższej Szkole Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu.
Najlepszy gadżet promocyjny opracowała Politechnika Świętokrzyska. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i Uniwersytet Medyczny w Łodzi.
W kategorii serwis internetowy zwyciężył Uniwersytet Jagielloński. Na następnych pozycjach znalazły się: Politechnika Świętokrzyska i Uniwersytet Szczeciński.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono blisko 150 prac z 37 szkół wyższych w kraju. Jury na czele z prezesem i redaktorem naczelnym "Brief" Grzegorzem Kiszlukiem, oceniło ostatecznie 72 realizacje spełniające regulaminowe kryteria.
Grzegorz Kiszluk powiedział, że jury jest zadowolone z
poziomu większości zgłoszonych projektów.
"Na szczęście przechodzi już
do historii stereotyp uśmiechniętej pary w uniwersyteckich biretach,
zaczyna dominować rzetelna informacja i komunikat spójny z misją
konkretnej uczelni" - dodaje.
"Uznaliśmy, iż wyrazem profesjonalizmu w promocji edukacyjnych usług z najwyższej półki są, przede wszystkim, rzeczowość i adekwatność przekazu, ubrane w odpowiadającą im formę. I taki walor mają nagrodzone przez nas prace" - dodał.
Źródło: PAP - Nauka w Polsce