Po spędzeniu wielu godzin w bibliotece (z której wielokrotnie byli wyganiani ze względu na późną porę) zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zajął pierwsze miejsce w organizowanym przez Google światowym konkursie marketingu internetowego Online Marketing Challenge.
W wyniku kampanii
w ciągu trzech tygodni sprzedano 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok. 20 tys. PLN (6 tys. USD). Reklamy firmy
wyświetlono ponad 38 tys. razy, co z pewnością przyczyniło się do
wzrostu świadomości marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty
wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, po uwzględnieniu
spadku sprzedaży w tradycyjnym sklepie (zjawisko kanibalizacji kanałów
dystrybucyjnych).
Google Online Marketing
Challenge to jeden z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Jednocześnie jest corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia
studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i
prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy
z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem
opiekuna-wykładowcy z uczelni którą reprezentują.