Znajdź nas na    

Polscy studenci najlepsi na świecie

Po spędzeniu wielu godzin w bibliotece (z której wielokrotnie byli wyganiani ze względu na późną porę) zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zajął pierwsze miejsce w organizowanym przez Google światowym konkursie marketingu internetowego Online Marketing Challenge.

Polacy pokonali 11 tys. uczestników z 86 krajów. Zwycięski zespół to grupa przyjaciół: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. Budując kampanię marketingową w internecie z 330% zwrotem z inwestycji dla polskiej firmy Rowery Embassy, studenci z SGH zostali pierwszą drużyną z Europy w historii konkursu, która wywalczyła tytuł Globalnego Zwycięzcy. Wcześniej trzykrotnie byli laureatami konkursu.

Zespół z SGH współpracował z firmą Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery typu beach cruiser. W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Tworzone reklamy tekstowe były dopasowane zarówno do treści wyszukiwanych przez internautów, jak i zawartości strony Rowery Embassy. Jako wsparcie kampanii wykorzystano nakręcony film Rowery Made in Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został w serwisie YouTube obejrzany ponad 4 tys. razy

W wyniku kampanii w ciągu trzech tygodni sprzedano 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok. 20 tys. PLN (6 tys. USD). Reklamy firmy wyświetlono ponad 38 tys. razy, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu świadomości marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, po uwzględnieniu spadku sprzedaży w tradycyjnym sklepie (zjawisko kanibalizacji kanałów dystrybucyjnych).

Google Online Marketing Challenge to jeden z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Jednocześnie jest corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni którą reprezentują.


opublikowano: 2012-08-09
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności