Tegoroczna, 29. edycja konkursu ponownie odbyła się w Rotterdamie w 
dniach 15-19 maja. Podczas zawodów ponad  3000 studentów z 24 krajów 
podzielonych na 224 zespoły rywalizowało w dwóch kategoriach: 
futurystycznej Prototype i konwencjonalnej UrbanConcept. Pojazdy miały przejechać jak najdłuższą trasę na 1 litrze paliwa
Pojazd skonstruowany przez zespół z Politechniki Warszawskiej okazał się najlepszym pojazdem na benzynę w kategorii Urban Concept.
SKAP, swoim pojazdem o nazwie PAKS uzyskując doskonały wynik przejazdu 
334,2 kilometrów na jednym litrze benzyny, o  włos pokonał francuskich 
rywali
 - Lycée Louis Delage. Trzecie miejsce zajął pojazd Uniwersytetu Mons, który przejechał o ponad 150 kilometrów krótszy dystans niż Polacy.
PAKS został zaprojektowany jako samochód, który może być zastosowany w 
indywidualnych środkach transportu przyszłości. Projekt
zrealizowano od podstaw, jednak podczas prac nad nim brano pod uwagę 
doświadczenia zdobyte przy projektowaniu i wykonywaniu jego poprzednika,
 pojazdu Mikrus. Pojazd ten zadebiutował w zawodach Shell Eco-Marathon w 2012 
r., gdzie zajął 2. miejsce w kategorii "Safety" oraz 3. miejsce w klasie
 pojazdów napędzanych benzyną E 95 uzyskując wynik 300 km przejechanych 
na jednym litrze paliwa. 
Na udoskonalenie samochodu studenci uzyskali 
dofinansowanie z programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego - 
"Generacja Przyszłości".
Więcej na: 
http://www.shell.com/eco-marathon