Dobra komunikacja, kontakty z mediami, znajomość trendów i najnowszych narzędzi to aktualnie obszary, nad którymi powinna pochylić się praktycznie każda organizacja pragnąca osiągnąć sukces. Aby to zrobić i zrealizować założone cele, potrzebny jest zespół profesjonalistów, a także konkretne umiejętności i wiedza m.in. z obszaru Public Relations i marketingu. Pomocne mogą okazać się w tym studia na kierunku Media i komunikacja w biznesie w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu.
Przyszłościowy kierunek studiów
Dokonując wyboru studiów warto wziąć pod uwagę różne czynniki, m.in. perspektywy zatrudnienia po uzyskaniu dyplomu czy skład kadry dydaktycznej. Co istotne, kierunek Media i komunikacja w biznesie w WSB tworzą specjaliści, eksperci i praktycy z różnych obszarów. Należą do nich m.in. dziennikarze, radiowcy, osobowości telewizyjne, osoby zajmujące się nowoczesną komunikacją i PR, a także twórcy mediów internetowych, właściciele agencji marketingowych, organizatorzy eventów czy też blogerzy prowadzący aktywną działalność w sieci.
Współcześnie, żyjemy w coraz bardziej cyfrowej, dynamicznej i szybko zmieniającej się rzeczywistości, dlatego niezwykle istotne jest, aby studenci mieli dostęp do aktualnej wiedzy i znali zasady komunikacji w sieci. Uczymy ich wykorzystywać media, aplikacje i specjalistyczne programy w praktyce biznesowej. Zależy nam również na tym, aby potrafili krytycznie analizować otaczającą ich przestrzeń społeczną, znali nie tylko zasady obowiązujące w świecie mediów, ale również te, które panują w międzynarodowych firmach – mówi dr Anna Zięty, Menedżer kierunku Media i komunikacja w biznesie w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu.
Umiejętności, wiedza, konkurencyjność
Co jeszcze proponuje WSB w Opolu w ramach kierunku Media i komunikacja w biznesie? W trakcie zajęć studenci uczą się m.in. o nowoczesnych technologiach multimedialnych i najnowszych trendach w komunikacji multimedialnej. Ponadto dowiadują się, jak zadbać o profesjonalny PR w mediach, organizować i relacjonować wydarzenia (eventy), budować strategię medialną czy też zarządzać mediami społecznościowymi i mobilnymi w biznesie. Dodatkowo każdy student może odbyć 6-miesięczne praktyki w formie zajęć online, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w dogodnym dla niego czasie.
W ramach kierunku nawiązujemy współpracę z różnymi podmiotami medialnymi, instytucjami czy firmami. Należą do nich np. Radio Opole, Radio Doxa, TVP Opole, O-Media Instytut Komunikacji, Feszyn.com czy Illustro. Realizujemy również szereg projektów medialnych, w które zaangażowani są nasi studenci oraz proponujemy im udział w różnorodnych webinarach, szkoleniach czy konferencjach, przygotowanych z myślą o nich – dodaje dr Anna Zięty.
Więcej
o kierunku dowiesz się na stronie Uczelni: