Znajdź nas na    

Cel – Menedżer osiągnięty!

18 maja 2006 w Tychach odbył się finał konkursu Cel – Menedżer zorganizowany w ramach II edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego skierowanego do studentów pod nazwą Kompania Inicjatyw. Młodzi ludzie biorący w nim udział, mieli możliwości rozwoju kompetencji menedżerskich i interpersonalnych, co pomogło w zwiększeniu ich wartości na trudnym rynku pracy. Nagrodą za zajęcie pierwszego miejsca są dwumiesięczne płatne staże w Kompanii Piwowarskiej SA.

Pierwsze miejsce w konkursie Cel – Menedżer zdobył zespół Muss z Akademii Ekonomicznej w Krakowie, którego członkiniami są : Urszula Stępień studentka czwartego roku Finansów i Bankowości oraz Magdalena Ziaja studentka trzeciego roku Stosunków Międzynarodowych. Zwycięski projekt dotyczył aktywizacji i wsparcia merytorycznego organizacji pozarządowych (NGO). „Zróbmy coś dla tych, którzy robią coś dla innych!” – tym mottem kierowały się studentki w czasie planowania i wykonywania projektu.

 

Drugie miejsce przypadło studentom Uniwersytetu Warszawskiego z zespołu Wesołych Managerów trzech członkami którego są: Justyna Polakowska, Jakub Stefański oraz Arkadiusz Kleszcz – studenci pierwszego roku Zarządzania i Marketingu. Projekt zespołu dotyczył kreowania mentalności menedżerskiej w polskim społeczeństwie. W ramach projektu studenci zorganizowali panel dyskusyjny:„Zarządzanie według najlepszych”, w którym udział wzięli: Prof.dr hab. Hanna Gronkiewicz – Waltz, były Premier, Prezes PSL Waldemar Pawlak, redaktor naczelny Forbes Michał Kobosko, dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Prof. dr hab. Alojzy Nowak, Vice Prezes Giełdy Papierów Wartościowych Piotr Szeliga, Dyrektor Generalny Dell Cpmputer Poland 1997- 2003 Roman Durka, Manager PR Saatchi & Saatchi Paweł Usakowski oraz Psycholog Biznesu Izabela Kielczyk. 

 

Trzecie miejsce zajął zespół Grupa 1,2,3 i cztery, studenci Akademii Rolniczej w Krakowie w składzie: Hubert Więckowski, Piotr Jakubaszek z piątego roku Zarządzania i Markegingu, Karol Król z trzeciego roku Zarządzania i Marketingu oraz Anna Slęczka z czwartego roku Hodowli Zwierząt. Podstawowym celem było zorganizowanie Targów, czyli spotkania „oko w oko” z pracodawcą. W ramach projektu studenci zorganizowali Targi Pracy na Akademii Rolniczej w Krakowie. Ich przedsięwzięcie miało wypromować Akademię Rolniczą oraz zainteresować potencjalnych pracodawców studentami tej uczelni.

 

Przyznano również wyróżnienie Zespołowi Synergia z Uniwersytetu Wrocławskiego za projekt, w ramach którego przeprowadzili cykl szkoleń pod tytułem: ”Sztuka komunikacji”.

 

Jury konkursu Cel – Menedżer oceniając finałowe projekty brało pod uwagę: zaplanowanie projektu, kreatywność i innowacyjność w podejściu do tematu, skuteczność w rozwijaniu umiejętności menedżerskich i przedsiębiorczość, poprawność nadesłanej dokumentacji projektów oraz sztukę autoprezentacji finalistów.

 

„O przyznaniu pierwszego miejsca zespołowi Muss przesądziło wiele czynników, między innymi bardzo ciekawy, ale i trudny obszar tematyczny, który został ujęty w projekcie, a mianowicie aktywizacja i wsparcie merytoryczne organizacji pozarządowych (NGO).

W potocznym rozumieniu organizacje pozarządowe to podmioty niezależne od administracji publicznej. Organizacje pozarządowe zwykle działają jako stowarzyszenia lub fundacje. Zakres i formy działania są bardzo różne. Najczęściej zajmują się kulturą, ekologią, prawami człowieka, nauką i techniką.

Autorki projektu starały się poprzez swoje działania uświadomić organizacjom , iż powinny być odpowiedzialne za swoje działania, nie tylko przed ludźmi którym pomagają lecz również przed całym otoczeniem, w którym funkcjonują. Projekt poruszał również aspekty pozyskiwania środków od podmiotów komercyjnych oraz starania o fundusze unijne, m.in. wypełnianie wniosków pomocowych.

Zespół zorganizował w tym celu szkolenie, skupiając się na organizacjach pożytku publicznego działających na terenie Krakowa w obszarze pomocy społecznej - pomoc osobom niepełnosprawnym lub chorym” – powiedziała Małgorzata Walędzińska z działu Corporate Affairs Kompanii Piwowarskiej SA.

 

Za zajęcie pierwszego miejsca Kompania Piwowarska przyznała płatne staże, spośród pozostałych uczestników finału wyłonieni zostaną kandydaci, którzy na podobnych warunkach odbędą staże w browarach należących do KP SA w Polsce. W późniejszym czasie wyłonione zostaną osoby , które odbędą staż w zagranicznych placówkach SAB Miller.

 

Konkurs Cel – Menedżer, to konkurs mający rozwijać umiejętności personalne i menedżerskie wśród studentów. Zadaniem tych, którzy wzięli w nim udział, było stworzenie zespołu projektowego, a następnie zaplanowanie i zrealizowanie jednego lub kilku projektów, będących próbą nauczania i rozwijania umiejętności menedżerskich oraz przedsiębiorczości dowolnie wybranej grupy. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie wykazanie się umiejętnościami planowania i koordynacji wielu działań, musieli sami pozyskać sponsorów i partnerów oraz opanować trudną sztukę prezentacji swoich osiągnięć szerokiej publiczności.

 

Tegoroczna II edycja Kompanii Inicjatyw ruszyła z nowym rokiem akademickim. Na wybranych dziesięciu uczelniach w całej Polsce odbyły się specjalne spotkania – Dni Kompanii Inicjatyw, podczas których studenci brali udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu rozwijania kompetencji interpersonalnych i menedżerskich prowadzonych przez ekspertów-trenerów, a także w prezentacjach prowadzonych przez przedstawicieli Kompanii Piwowarskiej – specjalistów z działów produkcji, sprzedaży, marketingu. Prezentacje dotyczyły zagadnień związanych m.in. z zarządzaniem projektem, zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie produkcji oraz wprowadzaniem marek na rynek. Studentom prezentowano również wyniki badań przeprowadzone przez Instytut Badań MillwardBrown SMG/KRC, na temat tzw. miękkich kompetencji studentów.

 

Dni Kompanii Inicjatyw odbywały się na Politechnice Łódzkiej, Politechnice Gdańskiej, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Politechnice Poznańskiej, Uniwersytecie w Białymstoku, Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, Politechnice Warszawskiej, Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Politechnice Śląskiej.

 

Zarówno pierwsza jak i druga edycja programu zachęcała studentów do podjęcia inicjatywy.

Do udziału w tegorocznej edycji zgłosiło się 130 zespołów, zrealizowano 27 projektów z których 8 najlepszych zespołów zaproszono do finału.

 

Szczegółowe informacje dotyczące całej akcji dostępne są na stronie: www.kompaniainicjatyw.kp.pl  lub www.ki.kp.pl

 

***

Kompania Piwowarska S.A. (www.kp.pl) jest największym producentem piwa w Polsce. Należy do Grupy SABMiller, drugiego co do wielkości koncernu piwowarskiego na świecie, który obecny jest w 46 krajach, na 5 kontynentach. KP powstała w 1999 roku z połączenia Lech Browary Wielkopolski SA oraz Browarów Tyskich Górny Śląsk SA. Na początku 2003 roku do koncernu dołączył Browar Dojlidy. W portfelu marek Kompanii Piwowarskiej SA znajduje się Tyskie, Lech, Żubr, Pilsner Urquell, Dębowe Mocne, Redd’s, Miller Genuine Draft, Peroni.

 

Dla Kompanii Piwowarskiej ludzie są jej największym i niezastąpionym kapitałem. Jako odpowiedzialny pracodawca, przykłada dużą wagę do edukacji polskiej młodzieży akademickiej, stwarzając jej szansę na zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych w życiu zawodowym poprzez organizowanie już od  lat programu praktyk „W gronie najlepszych”.

 

 


« powrót
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności