Znajdź nas na    

Twórz z IVECO rozstrzygnięty

Podczas uroczystej Gali Wielkiego Finału, która odbyła się w Domu Dochodowym w Warszawie ogłoszono oficjalne wyniki konkursu na plakat reklamowy IVECO. Pierwszą nagrodę zdobył Radosław Błażejewski – student wydziału architektury Politechniki Łódzkiej.

Druga nagroda przypadła Patrycji Berenice Świderskiej – studentka ASP w Gdańsku, trzecią otrzymał Maciej Salamon – student ASP w Gdańsku.

Uroczystą Galę i ceremonię wręczenia nagród poprowadził Włodzimierz Zientarski znany ekspert samochodowy. Wśród gości obecnych na Gali IVECO były osobistości świata motoryzacji, artyści, plakaciści, aktorzy oraz przedstawiciele mediów.

Spośród ponad 250 nadesłanych prac jury wybrało 216. Projekty konkursowe zostały ocenione pod względem zgodności z konwencją projektowania plakatów w okresie, w którym powstał dany model samochodu oraz ogólną wartością artystyczną pracy przez wybrane jury w składzie: Krzysztof Moczulski Marketing & PR Manager z Iveco Polska, Mieczysław Wasilewski – profesor ASP, Dariusz Zatorski – dyrektor kreatywny Agencji JWT oraz Włodzimierz Zientarski.

W trakcie uroczystości zostało zaprezentowanych czternaście wyróżnionych plakatów, spośród których wybrano trzy najlepsze. Autorzy zwycięskich prac otrzymali nagrody pieniężne, odpowiednio 5000 zł, 3000 zł i 2000 zł. Komisja konkursowa przyznała też równorzędne wyróżnienia dla jedenastu pozostałych prac konkursowych. Wszystkie zaprezentowane podczas Gali projekty zostaną wykorzystane jako karty jubileuszowego Kalendarza IVECO. Uroczystość uświetnił koncert wybitnej jazzowej artystki – Urszuli Dudziak.

„Organizując konkurs chcieliśmy podkreślić fakt, że historia samochodów ciężarowych IVECO i historia polskiego plakatu reklamowego rozpoczęły się w tym samym momencie, na początku XX wieku” – powiedział Maurizio Ganio-Mego, Dyrektor Generalny Iveco Poland. Jesteśmy otwarci na pomysły młodych artystów, którzy zainspirowani historią firmy mogli wykazać się wiedzą i inwencją twórczą tworząc oryginalne plakaty reklamujące samochody marki IVECO” – dodał Maurizio Ganio-Mego.

„Nie ukrywam, że w gronie jurorskim mieliśmy odmienne zdania co do prac konkursowych i każdy z członków jury miał swojego faworyta do tytułu Grand Prix. Poziom prac był wysoki, ale wyrównany. W efekcie zgodziliśmy się, co do trzech zwycięskich prac jednak musieliśmy przyznać jedenaście wyróżnień, zamiast planowanych dziewięciu” – mówi Dariusz Zatorski dyrektor kreatywny Agencji JWT i członek jury.

„To jeden z bardziej kompleksowych ogólnopolskich projektów, jakie ostatnio zrealizowaliśmy dla IVECO. Sadząc po ilości nadesłanych prac jest bardzo duże zainteresowanie tego typu konkursami a społeczność akademicka bardzo chętnie bierze w nich udział. Studenci doskonale zrozumieli swoje zadanie i w efekcie zaprezentowali pomysły, których nie powstydziłby się zawodowiec.” – dodaje Dariusz Zatorski.

„O konkursie Twórz z Iveco dowiedziałem się dzięki ogłoszeniu na uczelni. Zdecydowałam się wziąć w nim udział, ponieważ stwierdziłem, że będzie to dobry sprawdzian efektów mojej dotychczasowej pracy. Dzięki wyróżnieniu, jakie otrzymałem od firmy Iveco nabrałem wiary we własne możliwości i zmobilizowało mnie to do dalszej pracy. Jestem przekonany, że jest to doświadczenie, które zaowocuje w przyszłości” - mówi Radosław Błażejewski, laureat pierwszej nagrody w konkursie.

Platforma komunikacji z uczestnikami konkursu została stworzona na stronie internetowej http://konkurs.iveco.pl. Była to zarówno baza informacji o samym konkursie oraz danych o historii samochodu dostawczego i bogatej tradycji koncernu Iveco. Wśród narzędzi BTL promujących akcję znalazły się plakaty informacyjne umieszczane w budynkach Akademii Sztuk Pięknych oraz na wydziałach architektury. Kreację materiałów promocyjnych przygotowała agencja reklamowa JWT, która opracowywała też jubileuszowy kalendarz IVECO. Projekt w zakresie działań public relations wspierała agencja Media Metropolis.


« powrót
Komentarze
Pomysły na studia dla maturzystów - ostatnio dodane artykuły
Polityka Prywatności