W sierpniową noc z 21 na 22 2015 r. w finansowej części Manili na Filipinach ponad 100 młodych osób z różnych krajów, między innymi z Filipin, Wietnamu, Sri Lanki, Indii, Nepalu, Turcji, Hiszpanii, wzięło udział w 24-godzinnym Hackathonie. Decyzją jury zwyciężyła gra edukacyjna „World of Startups”, której pomysłodawcą jest Michał Jakubowski, asystent w Centrum Gier Symulacyjnych i Grywalizacji w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
 
  Hackathon to nieprzerwana praca - zabawa, podczas której zespoły programistów i osób
  wspierających tworzą aplikację odpowiadającą zadanemu tematowi.
  
  Polskę reprezentowała Fundacja Autokreacja i Fundacja Instytut Innowacji. Uczestnicy podzieleni
  zostali na 12 grup, w których przez 24 godziny odbywała się burza mózgów mająca na celu powstanie
  
  gry, która będzie odpowiedzią na pytanie: "Co możemy zrobić by nauczyć przedsiębiorczości
  społecznej! Co to w ogóle jest "przedsiębiorczość społeczna?".
  Powstało 12 innowacyjnych prototypów gier. Decyzją jury zwyciężyła gra edukacyjna "World of
  Startups", której pomysłodawcą jest Michał Jakubowski, asystent w Centrum Gier Symulacyjnych
  i Grywalizacji w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Gra skupia się na wyjaśnieniu
  najczęściej pojawiających się błędów w tworzeniu i prowadzeniu startupu poprzez rozwiązywanie ok.
  24 interaktywnych zadań.
  
  Grupa w składzie: Michał Jakubowski (Polska), Jose Fernando Gonzales (Filipiny), Marc Chiapella
  (Hiszpania), Małgorzata Łuczak (Polska), Gökhan Kirbac (Turcja), Hom Bahadur Thapa (Nepal),
  Federico Zomeño Breitenstein (Hiszpania) pracowała 24 godziny nad powstaniem prototypu gry.
  W związku z wygraną grupa będzie kontynuować pracę nad ukończeniem gry przez najbliższe
  miesiące.
  
  Zwycięży otrzymają pomoc finansową i merytoryczną. W październiku 2016 r. w Warszawie odbędzie
  się prezentacja gotowego produktu.
  
  Projekt jest współfinasowany przez Komisję Europejską w ramach programu ERASMUS + Budowanie
  potencjału w dziedzinie młodzieży.
O ALK