Pedagogika specjalna
Celem kształcenia na kierunku jednolitych studiów magisterskich 
pedagogika specjalna o profilu praktycznym, jest przygotowanie 
absolwentów do wspierania potencjału rozwojowego jednostek, 
projektowania działań umożliwiających im realizację indywidualnych 
potrzeb gwarantujących satysfakcjonującą jakość życia w wymiarze 
indywidualnym i społecznym; a także zdobycie kwalifikacji oraz 
kompetencji kluczowych do realizacji profesjonalnych zadań zawodowych w 
obszarze opieki, wychowania, edukacji, terapii, rehabilitacji czy 
resocjalizacji, w zależności od wybranej specjalności. Kształcenie na 
kierunku “pedagogika specjalna” gwarantuje nabycie wiedzy z zakresu 
problematyki pedagogiki osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak
 również kluczowych umiejętności i kompetencji warunkujących efektywne 
posługiwanie się interdyscyplinarną wiedzą w działaniach profesjonalnych
 – rozumienia, diagnozowania możliwości, potrzeb, trudności rozwojowych 
oraz specjalnych zdolności, osób o rozwoju atypowym bądź 
nieprzystosowanych społecznie oraz dobierania odpowiednich strategii 
pomocy i tworzenia systemów wsparcia. Istotą kształcenia jest 
wyposażenie absolwentów w kluczowe umiejętności umożliwiających 
wspomaganie indywidualnej drogi człowieka w realizacji jego potrzeb 
rozwojowych, edukacyjnych i życiowych oraz personalizacji procesów 
opieki, wychowania, kształcenia, terapii, rehabilitacji i resocjalizacji
 – zgodnie ze współczesnymi trendami europejskiej myśli edukacyjnej oraz
 współczesnych paradygmatów pedagogiki specjalnej.
Pedagogika przedszkolna w wczesnoszkolna
Jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika przedszkolna i 
wczesnoszkolna umożliwiają zdobycie kwalifikacji do zajmowania 
stanowiska nauczyciela przedszkola i klas I-III szkoły podstawowej. 
Podstawowym celem według przyjętej koncepcji kształcenia jest 
wyposażenie studentów w wiedzę pedagogiczną, psychologiczną, 
filozoficzną i aksjologiczną wspomagającą rozumienie procesów rozwoju, 
socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia się, wykorzystywaną w 
codziennej pracy nauczycielskiej do efektywnego organizowania i 
wspierania integralnego rozwoju dziecka/ucznia oraz udzielania pomocy 
rodzicom/opiekunom w wychowaniu dziecka. W toku studiów na kierunku 
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA stwarzamy możliwość zdobycia 
interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu pedagogicznych i biopsychicznych 
podstaw edukacji elementarnej oraz kompetencji do organizowania i 
realizacji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, w tym
 diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym uczniów o 
specjalnych potrzebach edukacyjnych. Proces kształcenia kompleksowo 
przygotowuje do realizacji zadań nauczyciela: obejmuje zarówno 
przekazanie wiedzy merytorycznej, jak i metodycznej warunkującej 
podejmowanie efektywnej działalności edukacyjnej w obszarze 
poszczególnych metodyk, w tym nauczania języka obcego. Program bazując 
na współczesnych koncepcjach edukacyjnych, podejmuje zagadnienie 
integracji treści kształcenia w praktyce szkolnej oraz nowych trendów w 
edukacji, w tym działań innowacyjnych.