Konkurs skierowany jest do studentów socjologii, psychologii, ekonomii, marketingu i zarządzania oraz matematyki, którzy piszą prace magisterskie bezpośrednio związane z badaniami opinii i rynku.
Celem przedsięwzięcia jest promocja branży badawczej, popularyzacja profesji badacza w środowisku studenckim oraz nawiązanie kontaktu z najzdolniejszymi studentami zainteresowanymi praktyką i pracą w instytutach badawczych.
Na autorów najlepszych prac czekają atrakcyjne nagrody pieniężne (pierwsze miejsce – 5 tys. zł, drugie – 3 tys. zł, trzecie – 2 tys. zł) oraz staże w renomowanych instytutach badawczych skupionych w OFBOR.
„Ubiegłoroczna - pierwsza - edycja konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska studenckiego. Zgłoszono do niej ponad 20 prac magisterskich prezentujących wysoki poziom merytoryczny. Kapituła konkursowa nagrodziła 3 najlepsze prace. Sympatyczna ceremonia wręczenia nagród odbyła się podczas dorocznego Kongresu Badaczy Rynku i Opinii” – mówi Małgorzata Olszewska, członek zarządu OFBOR. „Mamy nadzieję, że studenci będą coraz liczniej uczestniczyli w konkursie. Poza możliwością zdobycia nagród finansowych jest to doskonała okazja do znalezienia interesującej pracy w branży badawczej” – dodaje Olszewska
Organizatorem Konkursu oraz fundatorem nagród jest Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (www.ofbor.pl). OFBOR jest stowarzyszeniem skupiającym instytuty badawcze, powołanym w celu kontroli przestrzegania norm etycznych oraz metodologicznych w badaniach opinii i rynku, a także działającym na rzecz publicznego zaufania do badań. Organizacja działa od 1997 roku i skupia 22 wiodące agencje badawcze.
Szczegóły dotyczące Konkursu, wraz z regulaminem są dostępne na stronie internetowej organizatora: www.ofbor.pl.